W ostatnich dniach branża turystyczna nie ma najlepszej prasy, a wszystko to przez biura podróży Thomas Cook oraz problemów, które sprawiła ona jego klientom i podwykonawcom.
W dzisiejszych czasach klasyczne biura podróży często wypierane są przez różne serwisy agregujące ofert lotów, hoteli czy wręcz całych wycieczek. Jednym z najbardziej znanych jest Skyscanner, który ogłosił właśnie zmianę wizerunku.
Skyscanner to założona w 2001 roku w Edynburgu wyszukiwarka lotów, która umożliwia użytkownikom szukanie lotów według ceny i lokalizacji. W poprzednim logo firmy widniała chmurka z symbolem przywodzącym na myśl fale radiowe albo wyświetlacz radaru.
W przeciwieństwie do poprzedniego logo, w którym sygnet dość jednoznacznie wskazywał, czym zajmuje się serwis, w nowym dość mocno z tym pokombinowano. Na pierwszy rzut oka sygnet wygląda jak otwarta książka, z promieniami zachodzącego słońca.
Jak się okazuje, znaczeń jest tu wiele więcej. W logo powinniśmy dostrzec słońce wyrażające optymizm, błysk żarówki oznaczające idee, zarys ziemi, będącej symbolem zrównoważonego rozwoju i strzałkę obrazującą miejsce czy cel podróży. Dość sporo, jak na tak prosty znak.
W sygnecie upchnięto mnóstwo znaczeń, które wydają mi się nie do końca jasne dla końcowego użytkownika. Zawsze mam wątpliwości, gdy twórcy starają się naszpikować znak wieloma odniesieniami. Bardzo często mam wrażenie, że jest to robione na siłę, by uatrakcyjnić swój produkt.
Poza nowym logo zaprezentowano również zupełnie nową typografię. Na potrzeby rebrandingu stworzono krój Skyscanner Relative, w czterech grubościach book, medium, bold i black. Każdy z nich zawiera także kursywę i jest przygotowany do wyświetlania różnych alfabetów, co jest szczególnie ważne, gdy tak, jak Skyscanner działa się na rynku globalnym. Skyscanner Relative nawiązuje mocno do modnych ostatnio prostych grotesków, jednak ma charakterystyczne elementy, które pozwolą odróżnić go od setek podobnych krojów.
Nowy wizerunek Skyscannera to także nowa kolorystyka. Zrezygnowano to z przybrudzonego błękitu, a barwy są dużo żywsze. Paleta została także znacznie rozbudowana, a podstawowy kolor Sky blue dopełnia teraz pięć dodatkowych barw nazwanych od popularnych turystycznych destynacji następująco: Kolkata, Monteverde, Abisko, Bunol i Panjin.
Podsumowując: nowy wizerunek Skyscannera to dość przekombinowane logo, ładny korporacyjny font i świetna kolorystyka. Ogólnie rebranding, przygotowany przez londyńskie studio Koto, należy uznać za udany, choć nowy wizerunek serwisu nie wyróżnia się zanadto od wielu zaprezentowanych w ostatnim czasie. Więcej na temat rebrandingu Skyscannera przeczytacie na stronie studia Koto. A Wam jak podoba się nowe logo portalu?