Jak informuje Grupa Żywiec, rok 2023 ma być prawdziwym krokiem milowym dla jej flagowej marki Żywiec. Nadchodzące miesiące przyniosą szereg innowacji odpowiadających na potrzeby konsumentów oraz będących dowodem na progresywny charakter marki.
Zwiastunem zmian jest odświeżenie szaty graficznej wszystkich opakowań, stanowiące powrót do najlepszej żywieckiej tradycji w uwspółcześnionym wydaniu. W ten sposób produkty będą lepiej widoczne na sklepowej półce, tworząc spójną wizualnie żywiecką rodzinę. Nowy brand design Żywca czerpie z bogatego dziedzictwa marki. Głównymi elementami przykuwającymi uwagę są nowy, czerwony logotyp Żywiec oraz uwspółcześnione tłoczenia na butelkach.
Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą, jest pozbycie się z logo czerwonej apli, występującej w poprzedniku pod logotypem. Zastąpiono ją czerwonym logotypem, co z pewnością wpłynie pozytywnie na odbiór i czytelność znaku.
Żywiec – nowa szata graficzna, nowe logo
Symbolem spajającym całe portfolio marki stała się ikoniczna krakowska para. Tańczące postaci zyskały dynamikę, przywrócono im również tradycyjne atrybuty krakowskiego stroju. Wzmocniona para symbolizuje wartości marki Żywiec: witalność oraz radość ze wspólnego cieszenia się życiem. Nowy, charakterystyczny kształt etykiet nawiązuje do historycznej kompozycji z parą krakowską tańczącą na scenie życia symbolizowanej przez logo Żywca. Dzięki odświeżonej identyfikacji wizualnej Żywiec zyskuje większą wyrazistość i bardziej współczesny charakter.
Jednolity wzór opakowań piw Żywiec Premium, Żywiec 0,0%, Żywiec Jasne Lekkie i Specjalności Żywca tworzy spójną wizualnie żywiecką rodzinę, a zróżnicowanie kolorystyczne butelek i etykiet ułatwia konsumentom odnalezienie ulubionego produktu. Dodatkowo na sklepowej półce opakowania Żywca „łączą się w pary”, co odzwierciedla żywotność i radość płynącą z tańca. Mowa tu oczywiście o puszkach, gdzie logotyp jest znacznie szerszy, niż pole ekspozycji. W przypadku opakowań jedyne, do czego mogę się przyczepić, to fakt, że jednokolorowa – złota tańcząca para na opakowaniu portera i białego wygląda świetnie, ale już na ipie i szczególnie apie, gonie na kolorowym tle, z dodatkowymi motywami.
Nowa tożsamość wizualna i spójna architektura portfolio marki Żywiec zwiększą jej rozpoznawalność i skutecznie ją wyróżnią na sklepowych półkach – Marta Szymkowiak i Krzysztof Szwedowski, dyrektorzy kreatywni Touchideas, agencji odpowiedzialnej za nową identyfikację wizualną Żywca.
Żywiec – w duchu zrównoważonego rozwoju
W duchu zrównoważonego rozwoju wraz z nową identyfikacją wszystkie warianty piwa Żywiec Jasne Lekkie będą teraz dostępne w butelkach zwrotnych. Na butelkach tych pojawią się również papierowe etykiety zamiast dotychczasowych plastikowych. To pozytywna zmiana, jaką Żywiec dokonuje w kierunku zmniejszenia swojego śladu węglowego. Zwracając butelkę, konsument ma realny wpływ na ograniczenie ilości śmieci oraz emisji CO2 do atmosfery – ślad węglowy butelki zwrotnej jest nawet ok. 5 razy mniejszy niż w przypadku butelki bezzwrotnej. Wprowadzona zmiana jest elementem przyjętej przez Grupę Żywiec strategii zrównoważonego rozwoju „Warzymy Lepszy Świat”. Zwiększenie wykorzystania butelek zwrotnych prawdopodobnie będzie zauważalnym trendem w branży piwowarskiej, także przez drastyczny wzrost ich cen, związany między innymi z wojną, toczącą się tuż za granicami naszego kraju.
Autorem nowej identyfikacji wizualnej jest agencja brandingowa Touchideas. Za kreację oraz komunikację ATL odpowiada 2012 Agency, a za działania digital i w mediach społecznościowych – agencja Feeders. Kampanie dla Żywca planuje i kupuje dom mediowy Starcom. Działania PR prowadzi agencja HOPE. A Wam jak podoba się odświeżony wizerunek Żywca? Zgadzacie się ze mną, że odświeżenie wizerunku Żywca należy oceniać pozytywnie?