ESL znana wcześniej jako Electronic Sport League to założona w 2000 roku w Niemczech organizacja zajmująca się organizacją rozgrywek e-sportowych, zarówno online, jak i w różnych miastach na całym świecie. Ostatnio zdecydowała się na odświeżenie wizerunku.
ESL to założona w Kolonii organizacja, która rozpoczęła swoją działalność od prowadzenia ligi online i wydawania magazynu. Dziś ESL organizuje eventy i turnieje e-sportowe w takich grach jak Counter Strike, League of Legends, FIFA czy Warcraft. Największym z nich jest Intel Extreme Masters rozgrywany od 2007 roku. Pierwsza edycja odbyła się w Hannoverze, a od 2013 światowe finały turnieju odbywają się w katowickim Spodku. Podczas finału w 2017, po raz pierwszy Intel Extreme Masters zostało rozdzielone na dwa weekendy. W 2014 roku IEM w Katowicach w kategorii Counter Strike: Global Offensive wygrała polska drużyna, grająca pod szyldem rosyjskiej organizacji Virtus Pro.
Odświeżenie marki ESL objęło lifting logo, stworzenie dedykowanego fontu oraz wybór nowej kolorystyki. Samo logo nie zmieniło się za wiele. Kształt sygnetu pozostał taki sam, pozbyto się natomiast kolorów i inaczej rozłożono akcenty.
Dla mnie zrozumiała jest rezygnacja z kolorów w znaku, gdyż łatwiej teraz będzie eksponować go w materiałach z gier, niezależnie od tytułu Zmieniono także typografię, która jest teraz bardziej zwięzła i ma bardziej zbilansowane proporcje w stosunku do sygnetu.
Dużo ciekawiej jest, gdy bliżej przyjrzymy się innym elementom identyfikacji wizualnej. Ostre żółcie i zielenie, zestawione z agresywnymi patternami w tłach, nadają identyfikacji świeżości i zadziorności. Zastosowane zabiegi sprawiają, że nie można przejść obok tej identyfikacji obojętnie. Nagłówki i tytuły zostały złożone specjalnie do tego celu stworzonym fontem ESL Legend. Szkoda tylko, że inny krój widzimy w logo, inny w tytułach, a inny w tekście ciągłym. Zdecydowanie negatywnie wpływa to na spójność systemu identyfikacji. Za rebranding odpowiedzialna jest agencja Superunion.
Podsumowując, nowe logo ESL nie jest rewolucją, a ewolucją. Rewolucyjne są natomiast zmiany w identyfikacji wizualnej marki. Rezygnacja ze stonowanej kolorystyki na rzecz odważnych barw i agresywnych patternów jasno wskazuje, że ESL pragnie się wyróżnić. Kompleksowe podejście do swojego wizerunku pokazuje również, że w tej branży nie ma już miejsca na amatorkę. A Tobie jak podoba się nowe logo i cała identyfikacja wizualna ESL?