Mieliśmy w sumie już kilka miesięcy na przestawienie się na nową odsłonę Facebooka. Ja przełączyłem na nowego i tak już zostało, ale do dzisiaj nie jestem przekonany do niego. Stale ten układ wydaje mi się mało przyjazny, przyzwyczajenia pozostały. Niedługo jednak nie będzie wyjścia i nowa wersja Facebooka na stałe zagości w naszych przeglądarkach.
W maju Facebook przełączył na nową wersję wszystkim użytkownikom, ci jednak mogli powrócić do starej, lubianej odsłony. Od wczoraj po zalogowaniu w przeglądarce na Facebooka dostajemy informację, że już we wrześniu stara, klasyczna wersja przestanie być dostępna. Pozostanie nam jedynie nowa.
Wiele kontrowersji wzbudza ten interfejs, bo tak jak wspomniałem przynajmniej dla mnie, jest on anty-przyjazny. UX unowocześniony na siłę stał się zaprzeczeniem starego, poczciwego Facebooka.
Jak to się odbije na popularności giganta społecznościowego? Zapewne ułamek osób podejmie drastyczne kroki i z tego powodu porzuci Facebook. Mam wrażenie, że na tym właśnie taktyka Marka Zuckerberga polega – wie, że ludzie są mimo wszystko przywiązani do Fejsa, dlatego ten może sobie eksperymentować, jak tylko ma na to ochotę.
KODY QR NA INSTGRAMIE – Facebook pokazuje, że można dokonać dobrych zmian
Facebook to nie tylko wpadki i nietrafione pomysły. Od kilku dni na Instagramie udostępniana jest opcja generowania kodów QR. Dla kogo będzie to ułatwienie? Ciężko nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że “dla każdego”. Łatwo wyobrazić sobie, że ktoś, kto ma dość skomplikowany nick może po prostu przekazać osobom kod QR, aby szybko ci mogli rozpocząć śledzenie jego konta.
Zastosowanie owe kody QR znajdą też i przede wszystkim w branży gastronomicznej, czy też w sklepach. Przy kasach wystarczy zamieścić kod QR, aby przy płatnościach szybko można było zeskanować kod i rozpocząć obserwowanie.
Wszystko za sprawą możliwości wydrukowania swojego kodu. Taki pliczek Instagram udostępnia do druku. Nic nie trzeba kombinować.
To jak? Zostajecie z Facebookiem, czy też porzucacie go na dobre?