Macie darmowe Spotify? Niebawem może do Polski wkroczyć nowa forma reklamy w aplikacji. Jakiś czas temu w Stanach Zjednoczonych pojawiły się klikalne reklamy, a teraz opcja ta przyszła do Europy, na szczęście na razie nie do Polski.
Bez wątpienia takie reklamy są bardziej agresywne, bo nawet przypadkowo łatwiej jest w nie kliknąć, szczególnie że pojawiają się na całym ekranie podczas przeglądania aplikacji. Wcześniej tylko Stany Zjednoczone, a teraz czas na Kanadę, Australię i Wielką Brytanie. Najprawdopodobniej funkcja wejdzie jednocześnie w całej Unii Europejskiej niebawem.
Klikalne reklamy w Spotify
Reklama taka nie tylko pojawia się w przerwach pomiędzy utworami, ale przede wszystkim wyskakuje kiedy po prostu przeglądamy aplikację i jej obszerną bibliotekę piosenek. Spotify tłumaczy to tym, że reklamy wizualne są lepsze dla… użytkownika, bo ci nie muszą zapamiętywać tego, co padło podczas reklamy audio. Tutaj mogą sobie kliknąć bezpośrednio w CTA.
Na efekty nie trzeba było długo czekać, bo od stycznia, kiedy wprowadzono takie reklamy w Stanach Zjednoczonych, wzrosła dwukrotnie liczba odwiedzić takich stron. Do tej pory darmowa opcja Spotify była bardzo popularna, bo reklamy „audio” nie są aż tak nachalne i na pewno rzadziej puszczane niż w radiach komercyjnych.
Spotify to ciągle jeden z popularniejszych serwisów do streamingu muzyki w naszym kraju. Oferta Apple nie wszystkim przypadła do gustu, nawet pomimo bardziej atrakcyjnych cen abonamentu (w przypadku zastosowania opcji Apple One) i (według wielu użytkowników) lepszej jakości streamingu. Spotify zapewnia, że w ich bibliotece jest około 70 milionów utworów, podczas gdy w konkurencyjnym Apple Music znajdziemy 5 milionów więcej.
Na razie pozostaje nam się cieszyć, że do Polski reklamy klikalne jeszcze nie dotarły, ale stanie się to prędzej czy później. Najtańsza opcja Spotify Premium kosztuje aktualnie 19,99 zł miesięcznie, a opcja rodzinna to koszt 24,99 zł.