Słyszałeś o Pizza Hut? Byłeś i jadłeś w Pizza Hut? Tak myślałam, więc i znaczek nie będzie Ci obcy. Amerykańska sieć restauracji PizzaHut wprowadza własnie nowe logo, autorstwa studia Deutsch LA :
Mamy znany nam biały kapelusz, albo raczej kształt kapelusza, na okrągłej plamie sosu pomidorowego.
Wraz z dodaniem nowego taggline’u „The Flavor of Now”, pojawieniem się zupełnie nowych pozycji w Amerykańskim menu oraz nowych, bardziej luźnych uniformów dla stuffu mówi się o największych zmianach jakie miały do tej pory miejsce.
Ich dotychczasowe logo cechowało się kontrastową charakterystyką, z dominującymi trzema barwami – czerwonym, czarnym i żółtym, i po ponad 50 latach nadszedł czas na zmiany.
Trend spłaszczania logo
Flat design czyli brak gradientów, przejść kolorystycznych, żadnych cieni, bardzo wyraźna symbolika, proste kształty. Przyjeło się, by znaczek był dobry, musi być na tyle prosty ,by po zobaczeniu go przez krótką chwilę, nawet szary Kowalski był w stanie mniej więcej narysować go odręcznie.
Czy to dobre? Napewno popularne. Tendencja upraszczania logo utrzymuje się już od ponad paru lat, a swój rozkwit miała wraz z nadejściem Win8. Większośc firm takich jak Microsoft, Apple, FedEx, CBS, czy KFC idzie w tym kierunku. Często za zmianą logo kryją się o wiele głębsze zmiany, takie jak zmiana usług, jakości czy wprowadzenie nowej linii produktów. Plusem flat designu jest pewnego rodzaju mobilność. Prosty kształt można bez problemu przenieść na kolorowe tło czy materiał, łatwiej jest go nadrukować, wytłoczyć, wyciąć, narysować odręcznie bez utraty jego pierwotnego charakteru, tak by nadal sam znaczek był rozpoznawalny.
Dobrze wygląda na małym jak i dużym formacie. Cała cywilizacja dąży do uproszcznia form, więc dlaczego by marki firm, z którymi mamy na co dzień do czynienia, nie miałby być proste i łatwe do zapamiętania?
A niech są.
Nie wiadomo, kiedy zmiany dotrą do Europy, ale cierpliwie czekamy. Swoją drogą, jestem ciekawa jak smakuje pizza z bananem ;)