Instagram planuje wprowadzenie nowego formatu reklamy dla postów sponsorowanych publikowanych przez influencerów.
Według AdAge nowy format nazywa się „branded content ad” i jest częścią większej strategii budowania oficjalnego partnerstwa pomiędzy markami i twórcami w celu zapewnienia przejrzystości podobnych działań. Jak wiadomo jest to rzecz wyjątkowo często postulowana przez użytkowników.
Obecnie rozwiązanie, które oferuje Instagram, jest w dużej mierze nieformalne. Marki mogą opłacać gwiazdy Instagrama, a sponsorowane posty pojawiają się w zakładce „Płatne partnerstwo z [nazwa marki]”. Ograniczeniem tych postów jest jednak to, że docierają one tylko do fanów danego influencera.
Brandowe reklamy treści będą podobne do innych reklam na Instagramie. Będą więc pojawiać się w całej sieci, a nie tylko w tej konkretnej zakładce. Ponadto, każdy będzie mógł ubiegać się o przyłączenie się do nowego programu „branded content”. To też nowość, bo program partnerski, który stosowany jest aktualnie, nie wykazuje dostępności dla wszystkich zainteresowanych.
Reklamy testowano podobno już w zeszłym roku. Jest o co walczyć, bo szacuje się, że w 2019 roku reklamy na Instagramie będą warte w sumie 2 miliardy dolarów.