Instagram planuje wprowadzenie nowego formatu reklamy dla postów sponsorowanych publikowanych przez influencerów.

Według AdAge nowy format nazywa się „branded content ad” i jest częścią większej strategii budowania oficjalnego partnerstwa pomiędzy markami i twórcami w celu zapewnienia przejrzystości podobnych działań. Jak wiadomo jest to rzecz wyjątkowo często postulowana przez użytkowników.

Obecnie rozwiązanie, które oferuje Instagram, jest w dużej mierze nieformalne. Marki mogą opłacać gwiazdy Instagrama, a sponsorowane posty pojawiają się w zakładce „Płatne partnerstwo z [nazwa marki]”. Ograniczeniem tych postów jest jednak to, że docierają one tylko do fanów danego influencera.

instagram logo

Brandowe reklamy treści będą podobne do innych reklam na Instagramie. Będą więc pojawiać się w całej sieci, a nie tylko w tej konkretnej zakładce. Ponadto, każdy będzie mógł ubiegać się o przyłączenie się do nowego programu „branded content”. To też nowość, bo program partnerski, który stosowany jest aktualnie, nie wykazuje dostępności dla wszystkich zainteresowanych.

Czy Instagram pożre kolejnego konkurenta?

Reklamy testowano podobno już w zeszłym roku. Jest o co walczyć, bo szacuje się, że w 2019 roku reklamy na Instagramie będą warte w sumie 2 miliardy dolarów.