Organizatorzy nie tylko świetnie dostosowali się do nowych warunków, lecz całkiem zręcznie wykorzystali możliwości jakie dało im przeniesienie konferencji do sieci.
Właśnie wystartowała kolejna edycja gdańskiego Infoshare. Edycja pod wieloma względami wyjątkowa – dłuższa (6 dni zamiast 2), większa (aż 200 prelegentów występujących na 9 scenach) i rekordowa pod względem ilości uczestników (ok. 7 tysięcy słuchaczy pierwszego dnia). Przede wszystkim jest to pierwsza w historii edycja w pełni zdalnie. Z powodu pandemii, jak wiele innych branżowych wydarzeń w tym roku, konferencja była zmuszona przenieść się do sieci.
Nowa sytuacja nie przeszkodziła organizatorom w stworzeniu ciekawej agendy konferencji. Tym razem program został podzielony na 9 osobnych bloków. Rozpiętość tematyczna i duża liczba prelegentów jest naprawdę imponująca i myślę, że każdy czytelnik DW znalazłby tu coś dla siebie. Gwiazdami pierwszego dnia byli m.in. minister ds. cyfryzacji Tajwanu Audrey Tang, John Romero, współtwórca gier takich jak Doom czy Wolfenstein 3D oraz jeden z najbardziej rozpoznawalnych twarzy w świecie marketingu – Neil Patel. Choć akurat prezentacja Patela wydawała się nieco rozczarowująca, reszta wystąpień trzymała wysoki poziom.
Niestety, z uwagi na zobowiązania zawodowe nie mogłam zobaczyć wszystkich interesujących mnie wystąpień. Swoją uwagę musiałam podzielić bowiem między dwie równoległe konferencje – start Infoshare zbiegł się bowiem w czasie z DMEXCO, jednym z najważniejszych wydarzeń marketingowych w Europie. Choć bardzo żałuję, że nie mogłam w pełni korzystać z oferty obu konferencji, cieszę się, że uczestnictwo online dało mi możliwość „bycia” w obu miejscach. Przy okazji dając także możliwość porównania obu wydarzeń.
Muszę przyznać, że na tle większego konkurenta rodzima konferencja wypada naprawdę dobrze. Choć trudno porównywać ilość wystawców czy prelegentów (DMEXCO ma wciąż jednak większy zasięg), pod względem organizacyjnym zdecydowanie bardziej przypadł mi do gustu Infoshare. Strona konferencji działa płynnie i jest dużo bardziej przejrzysta od tego, co oferuje DMEXCO. Od sposobu prezentacji agendy, poprzez sposób przełączania się między scenami po… jakość transmisji. Myślę, że twórcy Infoshare naprawdę doskonale przygotowali się do nowych warunków z jakimi przyszło im się zmierzyć.
Przed nami kolejne dni konferencji. Wśród występujących m.in. pierwsza na świecie psychiatra robotów Joanne Pransky, Craig Spence (Senior Engineer w Spotify) czy Richard Dutton – specjalista w zakresie uczenia maszynowego w Google. Nie zabraknie także kilku „stałych bywalców” konferencji jak Paweł Tkaczyk, Janina Bąk czy Paweł Sala. Rejestracja na wydarzenie wciąż jest jeszcze możliwa. Szczegóły można znaleźć na stronie Infoshare.