Google ogłosiło, że event skupiony wokół branży SEO, wydawców, dziennikarzy czy po prostu twórców stron odbędzie się 24 kwietnia w Warszawie. Na Search Live Central 2024 może zapisać się każdy.
Google 25 kwietnia br. ogłosiło, że to właśnie w Warszawie spotkamy się na wydarzeniu o nazwie Search Central Live. Cóż to za wydarzenie? Myślę, że to nielada gratka dla osób, które pałają się szeroko rozumianym SEO lub/też osób, które w tym świecie funkcjonują lub opierają o ten świat swój biznes. Pomimo, że nam, jako dailyweb pewnie daleko do twardego SEO, o tyle jest to jedna z moich zajawek, a bez tego w zasadzie żaden wydawca nie przeżyje, muszę więc trzymać rękę na pulsie.
To wydarzenie ma o tyle świetną formułę, że pojawiają się na nim przedstawiciele Google, którzy co do zasady wiedzą co w trawie piszczy. To w praktyce oznacza, że będzie można zadać bardzo konkretne pytania zespołowi np. od Google News, czy samemu Johnowi Muellerowi.
John Mueller to autorytet w branży SEO. Jest on czołowym ekspertem Google od 2007 roku i zajmuje stanowisko Senior Webmaster Trends Analyst. Jego wypowiedzi cytowane są w wielu poradnikach i artykułach dotyczących tematyki SEO, a ogromna wiedza, jaką posiada, doceniana jest przez wielu specjalistów z branży. /źródło
Być może i my będziemy mogli się dowiedzieć, dlaczego Google przestało nas lubić kilka lat temu, wycinając nas ruch z milionowego do raptem kilkuset-tysięcznego ;-) A tak zupełnie serio, to miejsce w którym będzie można zadać nieco bardziej konkretne pytania i być może otrzymać jakieś interesujące wskazówki (nikt nie liczy na pełną odpowiedź, bo wiadomo, że nikt nam nie wyłoży sposobu działania algorytmu). To z pewnością także doskonałe miejsce, by wymienić własne doświadczenia z innymi ludźmi z branży, dlatego ja już jestem zapisany i liczę, że uda mi się otrzymać zaproszenie.
Jak aplikować na Google Search Central 2024 Warsaw?
Wydarzenie jest bezpłatne, ale objęte wejściówkami. By taką zdobyć, należy zarejestrować się na dedykowanej stronie i liczyć na łut szczęścia. Google w formularzu odpytuje m. in. o wielkość reprezentowanego biznesu (ruch w serwisie), a także o to czy korzystamy z Google Analytics i Google Search Central, więc nie ma się co oszukiwać, to za pomocą tych dwóch narzędzie najpewniej będą wybierać gości. Zgłoszenia przyjmowane są do 10 kwietnia, a do 15 zostanie ogłoszona oficjalna lista zaproszonych.