Nowa strategia dotycząca podcastów ma zrewolucjonizować sposób w jaki ludzie obcują z tym formatem. Bardzo odważne i zdecydowanie warte uwagi. Co nowego od Google w tym temacie?
Produkt manager Googla w zakresie muzyki stawia sprawę jasno:
“Our team’s mission is to help double the amount of podcast listening in the world over the next couple years” .
Powstaje dedykowana aplikacja do słuchania podcastów idealnie skrojona na miarę. Zmienia się podejście, zmienia się również samo wnętrze aplikacji.
Na czym polega zmiana?
Wszystkie treści znajdujące się wewnątrz aplikacji są zintegrowane z Google Search and Google Assistant. Co to oznacza?
- zmieni się sposób faworyzowania treści – podcasty pojawią się w bezpośrednich wynikach wyszukiwania Google jako elementy wyróżnione. Wybierając interesującą nas audycję, automatycznie przechodzimy do szczegółowego opisu, a także całej listy odcinków
- każdy użytkownik będzie miał możliwość odtwarzania podcastów bez konieczności sięgania po dodatkowe aplikacje; pojawi się również możliwość ich subskrypcji
- ikona w lewym górnym rogu przenosić będzie do karty podcastów i będzie zawierać będzie wszystkie subskrybowane przez użytkownika podcasty. Z tamtego miejsca będzie również możliwość dostępu do odcinków, których dana osoba nie miała jeszcze możliwości przesłuchać do końca. Znajdzie się tam również system rekomendacji, który bazował będzie na odsłuchanych materiałach
- będzie możliwość pobierania odcinków do pamięci urządzenia, zarządzania szybkością odtwarzania, a także zręcznego przewijania o 30 sekund do przodu i 10 wstecz – są to kwestie będące w standardzie.
A co z Google Assistant?
- obecnie również jest możliwość słuchania podcastów z tego poziomu. Wystarczy powiedzieć Hey Google play… i nazwę podcastu. Działa zarówno na urządzeniach domowych (Google Home), jak i smartfonach
- nie trzeba się martwić – wszystkie subskrypcje i etapy na których dana osoba znajduje się w słuchaniu poszczególnych podcastów są przekazywane między aplikacjami – zawsze dokładnie wiadomo kiedy i na czym dana osoba skończyła.
Podcasty stają się niezwykle popularne. Nie tylko ze względu na ilość osób, które tworzą niezwykle interesujące treści z różnych obszarów tematycznych, ale i ze względu na styl i tempo współczesnego życia. Podcast to niezwykle mało wymagająca forma, dzięki której można robić kilka czynności na raz, a jednak nadal skupiać się na słuchanej treści. Google stara się maksymalnie ułatwić i uprzyjemnić to doświadczenie pokazując jak jeszcze prościej można mieć dostęp do treści, które podobają i mogą się spodobać odbiorcy. Google liczy na przypływ nowych osób i podwojenie ilości słuchaczy. Wprowadzając nowe funkcjonalności sprawią, że dostępność tych treści będzie większa niezależnie od miejsca i urządzenia z których korzysta słuchający.
To się musi udać. Brawo Google!
PS My oczywiście zachęcamy Was do subskrybowania naszego WWWłaśnie Podcastu! Poniżej ostatni odcinek :-)