Chicago Fire po 2 latach przeszło kolejny rebranding. Czy tym razem się udało?
W listopadzie 2019 roku nowy znak pokazało Chicago Fire – klub piłkarski z amerykańskiej ligi MLS. Rebranding spotkał się z bardzo negatywnym odbiorem wśród fanów zespołu.
Krytykowali oni przede wszystkim porzucenie symbolu klubu – krzyża św. Floriana oraz zmianę kolorystyki, z którą utożsamiali się fani zespołu. Nowe logo nawiązywać miało do historii miasta i Wielkiego Pożaru Chicago w 1871 roku. Ostatecznie władze klubu ugięły się pod falą krytyki i rozpoczęły proces ponownego rebrandingu, tym razem włączając w niego fanów klubu.
Konsultacje rozpoczęto w styczniu tego roku i poświęcono im ponad 500 godzin. Poza fanami Fire brali w nich udział także profesjonaliści. Fanów poproszono również o przesyłanie sugestii i krytyki za pośrednictwem formularzy on-line. Otrzymany w ten sposób feedback składał się łącznie z 225 000 słów. Jak widać, rebranding ten ma solidne podstawy i przynajmniej w kwestii akceptacji przez fanów, nie powinien powtórzyć losów poprzednika.
Nowe logo Chicago Fire po konsultacjach
W nowym logo Chicago Fire powraca do sprawdzonych motywów. Znalazło się tutaj miejsce dla litery „C” oraz kształtu nawiązującego krzyża świętego Floriana, które widniały w pierwszym znaku piłkarzy z Chicago. W logo znalazło się także miejsce dla sześcioramiennej gwiazdy, znajdującej się na fladze miasta, będącej symbolem wielkiego pożaru z 1871 roku. Sam znak prezentuje się moim zdaniem o niebo lepiej od poprzednika.
Po eksperymencie z granatem wpadającym w fiolet i wprowadzeniem nowego koloru złotego, Fire wraca do korzeni. Nie zabrakło jednak innowacji. Do klasycznej czerwieni i granatu dodano znany z flagi Chicago błękit, który wcześniej był wykorzystywany przez klub, jednak nigdy nie widniał w herbie klubu. Całość prezentuje się całkiem świeżo.
Za znak odpowiada Matthew Wolff. Projektanta wspierała agencja brandingowa Studio/lab z Chicago. W rebrandingu brała udział także agencja marketingowa rEvolution oraz grupa aktywnych fanów zespołu.
Poprzedni znak był dużym nieporozumieniem, zarówno jeżeli chodzi o wygląd, jak i symbolikę i nic dziwnego, że został źle przyjęty przez kibiców. Teraz fani zostali wciągnięci w proces rebrandingu, więc przynajmniej o kwestię odbioru nowego znaku Chicago Fire nie powinno się martwić. Od strony wizualnej całość także się moim zdaniem broni całkiem nieźle. Nowe logo zespołu trafi na koszulki piłkarzy Fire w sezonie 2022.