Do tej pory Canva nie miała sobie równych.

Serwis Canva zrewolucjonizował postrzegania reklam internetowych. Oczywiście usługa nie zastąpiła w pełni grafików kreatywnych, jednak w dużej mierze social media obstawione są projektami z Canvy właśnie. Szczególnie wersja Pro znalazła wielu fanów, bo pozwala ona na sporą elastyczność w kreowaniu grafik. Do tej pory jednak próżno było szukać konkretnej konkurencji. Do czasu.

Google zapowiedziało właśnie, że przygotowuje swoje studio do tworzenia i zarządzania projektami reklam internetowych. Ads Creative Studio ma być bardziej rozbudowane od wspomnianej Canvy, co jednak może negatywnie wpłynąć na przyjęcie przez klientów bardziej amatorskich. Canva bowiem zyskała popularność przejrzystością, ale przede wszystkim – prostotą działania i tworzenia grafik. Zbyt zaawansowane funkcje Google Ads Creative Studio mogą odstraszyć „klienta”.

Ads Creative Studio od Google

fot. searchenginejournal.com
fot. searchenginejournal.com

Na tę chwilę poznaliśmy już narzędzia, które pojawią się w serwisie do zarządzania reklamami:

  • tworzenie reklam displayowych i HTML5
  • Director Mix, które pozwoli tworzenie materiałów i reklam wideo
  • mikser audio

obszerna biblioteka projektów i baza przygotowanych materiałów.

Nowe narzędzie od Google pomoże w znacznym stopniu zarządzać reklamami w serwisie Google Ads. Wyobrażam sobie łatwiejsze przygotowanie zestawów reklam, które będą od razu dostosowane do wszystkich wymiarów, jakie możemy zamieszczać w reklamach Google Ads. To była bolączka reklamodawców, szczególnie tych, którzy chcieli oszczędzić na projektach przygotowywanych przez profesjonalne firmy. Pandemiczny rok dał jednak w kość wielu branżom, dlatego nowe narzędzie Google może naprawdę szybko zyskać na popularności, a co za tym idzie – przełożyć się na dochody Google, ale przede wszystkim na łatwiejsze budowanie wizerunku przez firmy, szczególnie te małe.

Narzędzie na razie jest w fazie testów, ale można złożyć prośbę o dostęp do Ads Creative Studio.