HTML5 niesie ze sobą dużo możliwości. Część z nich jest z pewnością rewolucyjna a co najmniej ewolucyjna. Po wydaniu tej nowej specyfikacji – pierwsze pytanie jakie mi się nasunęło, to co z technologią FLASH? Jaka będzie jej przyszłość? Czy będzie niezbędna, czy zostanie w całości wyparta przez nową specyfikację HTML. Dziś jednak pragnę przedstawić wam w formie ciekawostki, materiał, który udostępniło Google na swoim blogu Mobile Ads.
Developerzy zaprezentowali niezwykły baner, który może spowodować a przynajmniej przyczynić się do rewolucji w reklamach mobilnych. Na czym polega jego niezwykłość? Baner, wykorzystuje sensor ruchu w urządzeniu mobilnym i zależnie od kąta nachylenia, wyświetla reklamę dodając jej bardzo interesujący efekt. Te proste rozwiązanie pokazuje jak potężne możliwości ma HTML5.
Niestety by zobaczyć ten ciekawy efekt, będzie nam potrzebne urządzenie mobilne (tablet, smartfon). Baner dostępny jest tutaj. Dla pozostałych, materiał wideo prezentujący ową nowość:
Jestem pewny, że pokazówka ta spowoduje niemałe zamieszanie na rynku reklam na urządzenia mobilne. W końcu to coś nowego, co może bardziej skutecznie zwrócić uwagę potencjalnego odbiorcy.