Wygląda na to, że część osób pracujących w oparciu o Microsoft Teams, będzie miało utrudnione zadanie. Narzędzie nie działa w całej Europie, a powodem jest nic innego jak… zainteresowanie usługą wynikające w sposób pośredni przez koronawirusa.
Microsoft Teams to narzędzie, które w sposób bardzo wydajny pozwala na pracę zdalną. Nie ukrywam, że sam korzystam na co dzień z niego, ale nie jestem jego największym fanem. To oczywisty klon Slacka, który przez integracje z portfolio oprogramowania Microsoftu, ma zdecydowanie więcej szans na zdobycie rynku.
awaria Microsoft Teams vs praca zdalna przez koronawirusa
Wracając jednak do problemów z dostępnością Teams, Microsoft na swoim Twitterze dzisiaj rano potwierdził problemy z logowaniem się do usługi. Problem wynika najpewniej z ogromnego zainteresowania narzędziem, od kiedy w wielu krajach Europy zalecono prace z domu na skutek pandemii koronawirusa.
We're investigating messaging-related functionality problems within Microsoft Teams. Please refer to TM206544 in your admin center for further details. ^JP
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) March 16, 2020
Praca z domu, jeśli jest tylko możliwa, ma ograniczyć pandemię. Ruch rozsądny, ale narzędzia wspierające prace zdalną, przeżywają najpewniej prawdziwe oblężenie, ale nie tylko i one. Notujemy ogromny wzrost ruchu także i na DailyWeb, wszystko oczywiście przez zalecenie ograniczenia wychodzenia z domu.
Praca zdalna w domu – jak nie zwariować podczas kwarantanny?
Problem z dostępnością Microsoft Teams objawia się brakiem możliwości zalogowania do usługi. W zasadzie nic dziwnego, biorąc pod uwagę ilość potencjalnych użytkowników, którzy postanowili pracować dzisiaj z domu.
Zaktualizujemy artykuł jeśli tylko pojawią się nowe doniesienia w sprawie Microsoft Teams.