Amazon rzutem na taśmę dołącza do globalnego pościgu wielkich gigantów ze sztuczną inteligencją. Właśnie ogłoszony został 10-tygodniowy program, który ma na celu wspierać start-upy, które będą rozwijać technologię opartą o AI.

Domyślnie beneficjentem tych rozwiązań zostanie Amazon, ale efektem ubocznym będzie popularyzacja firm technologicznych opartych o sztuczną inteligencję, które otrzymają całkiem niezłe wsparcie w dalszym rozwoju. Nowy program ma pomóc odkrywać nowe pomysły, które mogą usprawnić działanie platformy AWS, czyli platformy chmurowej do przechowywania m.in. dużych zasobów danych.

e commerce

Amazon AWS akcelerator dla start-upów

Program od Amazona otrzymał nazwę AWS Generative AI Accelerator i ma trwać 10 tygodni. W ramach wspierania młodych firm technologicznych, platforma Jeffa Bezosa przeznaczy 300 000 dolarów na rozwój i wdrażanie pomysłów. Dlaczego Amazon nie pójdzie wzorem Google i Microsoftu, sięgając po gotowe rozwiązanie w postaci OpenAI i wdrażając w swoje produkty? Wiele wskazuje na to, że Amazon do tej pory nie wykazywał szczególnego zainteresowania w rozwoju działów związanych ze sztuczną inteligencją. Zapewne wiedzą, że nie ma sensu wynajdować koła od nowa, ale za to idą ambitną ścieżką wspierania nowych talentów.

Jakie benefity ze wspierania start-upów może mieć Amazon?

Rozwój sztucznej inteligencji przyspieszył postęp w niemal każdej wirtualnej branży. Tworzenie obrazów nie będzie wyglądało już tak samo, efekty specjalne stworzy gotowy program a scenariusze wciągających seriali, ChatGPT stworzy w kilka minut. Amazon ze swoim wachlarzem rozmaitych produktów, zapewne jest świadom płynących z nich korzyści. Sama platforma Amazon Video Prime ma szansę powalczyć o większą uwagę konsumentów, pochłoniętych innymi rozwiązaniami. Ale zapewne na dalszy plan nie zejdzie także marketplace Amazona, a zapewne kwestią czasu będzie w pełni zaawansowana automatyczna obsługa klienta oparta o rozwiązania AI. Już teraz cały algorytm stojący za systemem rekomendacji zakupowych, oparty jest o rozmaite sygnały i przewidywania. Jedyna różnica w tym postępie, to przede wszystkim człowiek. Obecnie za każdą aktualizacją algorytmu na Amazonie, czy jakimkolwiek innym medium, stoi cała rzesza developerów i specjalistów IT. Zapewne w bardzo bliskiej przyszłości przekształcą się w ekspertów od AI. Jak zresztą większość zawodów na świecie.

Jak kupujemy na Amazonie? Słodko-gorzkie podejście Polaków do platformy