Po tym, jak Internet obiegła informacja, że Coca-Cola, a wcześniej Honda i Ben & Jerry’s przyłączają się do bojkotu reklam w sieciach społecznościowych, mogliśmy spodziewać się kolejnych dużych graczy, którzy podejmą takie decyzje. Następnym z nich jest Starbucks.
Wczoraj na blogu sieci kawiarni Starbucks pojawił się wpis dotyczący tworzenia przyjaznego społeczeństwa internetowego. Przekazano w nim informacje, że firma wstrzymuje wszelkie reklamy w sieciach społecznościowych. Nie ma w nim ani słowa o oficjalnym przyłączeniu do Stop hate for profit, jednak postanowienia Starbucksa są zgodne z ideą tejże akcji.
“We believe in bringing communities together, both in person and online, and we stand against hate speech. We believe more must be done to create welcoming and inclusive online communities, and we believe both business leaders and policy makers need to come together to affect real change.
We will pause advertising on all social media platforms while we continue discussions internally, with our media partners and with civil rights organizations in the effort to stop the spread of hate speech.”
“Stop hate for profit”
Akcja “Stop hate for profit” została zapoczątkowana po wydarzeniach, które miały miejsce w Stanach Zjednoczonych, czyli zabójstwie George’a Floyda, licznych protestach, a także fali nienawistnych i rasistowskich komentarzy, które w następstwie pojawiły się w sieciach społecznościowych. Anti-Defamation League, NAACP oraz inne organizacje stwierdziły, że Facebook w niedostateczny sposób walczy z mową nienawiści w treściach publikowanych na łamach portalu. Do akcji przyłączyło się wielu biznesowych gigantów, takich jak Verizon, Honda, Unilever, producent lodów Ben & Jerry’s, a także Coca-Cola, o czym pisaliśmy niedawno.
Facebook chce walczyć z językiem nienawiści
Mogliśmy się spodziewać, że kolejne duże marki będą postępować zgodnie z założeniami akcji “Stop hate for profit”, nawet bez oficjalnego przystąpienia do niej. Na chwilę obecną bezpośrednio do inicjatywy nie odniósł się także Mark Zuckerberg, jednak zapowiedział dalsze działania mające na celu zwalczanie języka podziału, nienawiści oraz rasizmu w działaniach reklamowych na Facebooku.
Autorem artykułu jest Jarosław Konstantynowicz.
Źródło: Starbucks