Bose to firma należąca do grona, które można określić mianem „kultowych”. Setki sklepów na całym świecie, praktycznie na każdym kontynencie. A warto zaznaczyć, że pierwszy fizyczny sklep detaliczny został otworzony w 1993 roku. Teraz firma zamyka sporą liczbę sklepów.

Producent urządzeń z grupy słuchawek, głośników i innych akcesoriów wydał właśnie specjalne oświadczenie. Zamknięcie sklepów tłumaczone jest tym, że ich produkty „coraz częściej kupowane są w sklepach online”.

Sklepy fizyczne służyły głównie jako miejsca demonstracyjne, gdzie klienci mogli przekonać się o jakości produktów firmy. Ostatnio w związku z rozwojem technologii, w ofercie pojawiły się inteligentne głośniki, czy też wysokiej jakości słuchawki redukujące szum, czy popularne ostatnio okulary przeciwsłoneczne z funkcją słuchawek dousznych.

Zamknięcie sklepów to także spory problem dla setek ludzi zatrudnionych w tych punktach. Firma z siedzibą w Framingham w stanie Massachusetts to prywatna spółka, która nie ujawniła na razie, ilu pracowników zostanie zwolnionych. Samą decyzję próbuje tłumaczyć wiceprezes Bose ds. Globalnej sprzedaży, Colette Burke:

„Początkowo nasze sklepy detaliczne dawały ludziom możliwość doświadczenia, przetestowania i porozmawiania z nami na temat domowych systemów rozrywki opartych na płytach CD i DVD. […] W tamtym czasie był to przełomowy pomysł, ale skupiliśmy się na tym, czego potrzebowali nasi klienci i robimy to dalej”.

Bose zamknie sklepy w Ameryce Północnej, Europie, Japonii i Australii. Odbędzie się to „w ciągu najbliższych kilku miesięcy”. Według rzecznika Bose będzie to łącznie 119 sklepów. Otwarte pozostaną sklepy w Chinach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także część obiektów w Indiach i Korei Południowej. Oczywiście firma zapewnia, że zadba o zwolnionych pracowników, oferując im odprawy.

Road Noise Cancelling – w końcu ktoś wpadł na ten pomysł – Bose prezentuje Noise Cancelling dla aut

Produkty, które oferuje firma Bose, będzie można kupić bez problemu na Amazonie, Best Buy, sklepach Apple, a także u innych zewnętrznych sprzedawców. Oczywiście strona internetowa Bose również oferuje możliwość zakupu towarów bezpośrednio od producenta.

Trzymam kciuki za to, aby taka decyzja nie była pierwszym krokiem do upadku firmy. Mam nadzieję, że jedynie pomoże to w utrzymaniu statusu produktów premium firmy Bose.