Pierwszy odcinek 2020. Idealny moment, aby podyskutować o postanowieniach noworocznych oraz o tym, jak ich nie robić.
Jak zjeść słonia? Po kawałku. To samo tyczy się naszych wielkich planów, które bardzo często snujemy na przełomie roku. Dlaczego akurat teraz spora część ludzi decyduje się na zmiany? Chodzi o pewien cykl. Więcej o tym powie Adrian w 12. odcinku 2 sezonu.
W jaki sposób łączy się to z e-commerce? Otóż zarówno nasze postanowienia noworoczne, jak i zadania, które musi wykonać użytkownik, warto dzielić na mniejsze części. O wiele łatwiej przebrnąć nam poprzez formularz, w którym mamy pogrupowane pola i podzielony na sekcje bądź kroki. Z drugiej strony, jeśli zobaczymy formularz na trzy scrolle myszki, odechce nam się przez niego przedzierać — od razu założymy, że jest skomplikowany.
Podobnie sprawa ma się z postanowieniami. Lepiej pomyśleć nad czymś, co będziemy mogli mierzyć i nie pozwoli nam odkładać się na później. Lepiej podzielić coś na części. Jeśli rzecz nawet się nam nie uda, to nie będzie to ogromny cel, tylko jakaś jego mała część. Łatwiej będzie ponownie zacząć. Przykład? Nauczę się programować, przeczytam 52 książki, zrzucę 10 kg. Te same cele możemy osiągnąć, definiując je zgoła inaczej, jak: poświęcę 4h w tygodniu na naukę programowania, będę czytał 10 stron dziennie, czy będę ćwiczył 2 razy w tygodniu.
Dlaczego tak jest lepiej? O tym w dzisiejszym odcinku.
[powerpress]
Możesz obejrzeć ten odcinek również na YouTube lub odsłuchać na Spotify. W obu miejscach masz dostęp do poprzednich nagrań.
https://open.spotify.com/show/0L3V2ByO0taySOTZ9AyjDt