Tetris to gra, którą zna praktycznie każdy. W zeszłym tygodniu obchodziła ona 35 urodziny. Z tej okazji zaprezentowano jej nowe logo.

Tetris jest legendą i doczekał się on niezliczonej ilości edycji i adaptacji. Sam widziałem osoby grające w Tetrisa na kalkulatorze, plecaku czy… budynku mieszkalnym. Początki tej gry sięgają 1984 roku i Alexeya Pajitnova, pracownika Sowieckiej Akademii Nauk, który stworzył go do testowania zdolności nowego hardware’u.

Tetris w tym tygodniu kończy 35 lat!

Poprzednie logo, funkcjonujące od 1997 roku wymagało już odświeżenia. Brzydkie kolory i paskudne stopniowe przejścia tonalne plus brak światła wokół tekstu sprawiały, że logo wyglądało dość archaicznie i nie przystawało do ambicji, które zdradza firma.

Stare i nowe logo tetrisa

Nowe logo to tak naprawdę delikatna modyfikacja poprzedniego. Zmianie uległy przede wszystkim kolory. Każda litera ma teraz inną barwę, a kolory są dużo bardziej intensywne. Kształt liter nawiązuję do poprzedniego znaku, jednak wydaje się, że litery mocno ugrzeczniono. Nazwa wpisana jest dalej w tetromino – charakterystyczny, kojarzący się z Tetrisem, kształt.

Nowe logo zostało zaprojektowane, aby przekazać świeży, współczesny i dynamiczny wizerunek marki.

Nowe logo zaprezentowano 6 czerwca podczas corocznego Światowego Dnia Tetrisa. Modyfikacja logo jest częścią większych zmian, zapowiedzianych przez firmę. Poza logo zapowiedziano także nowe gry, współprace i produkty. Tetris cały czas nie zatrzymuje się i stara się iść do przodu. W zeszłym roku podczas targów E3 zaprezentowano nową grę Tetris Effect, a kilka miesięcy temu Nintendo ogłosiło Tetris 99 – połączenie klasycznego Tetrisa z… Battle royale! W tym roku nie było tak spektakularnych premier, jednak ogłoszono ciekawe współprace, między innymi z Sanrio, właścicielem marki Hello Kitty czy Red Bullem.

Podsumowując, nie przemawia do mnie nowe logo Tetrisa, jestem jednak świadomy, że to nie ja jestem grupą docelową twórców. Tetris, chcąc powalczyć z takimi produkcjami jak Minecraft, musi być na czasie i wydawać się młodemu odbiorcy atrakcyjny. Starzy fani i tak wrócą, spotykając którąś z nowych gier, jak ja, gdy pisząc ten wpis, zniknąłem na godzinę, grając w przeglądarkową wersję gry.