416.16 WHQL, bo tak brzmi oficjalna nazwa aktualizacji, to odpowiedź na October 2018 Update dla Windowsa. Nowe sterowniki Nvidii nie poszerzają oferty optymalizacji gier, lecz są pierwszym oficjalnym wsparciem dla DirectX Raytracing (DXR) API.
Ray tracing (śledzenie promieni) to jedna z ważniejszych nowinek technologicznych w ostatnim czasie. Cieszyć się z niej będą mogli jednak tylko ci gracze, którzy zakupili najnowsze karty graficzne Nvidia GeForce RTX. Aktualizacja o numerze 416.16 WHQL wyprowadza ray tracing z rzeczywistości możliwości teoretycznych w świat praktycznego zastosowania. Można ją jednak zainstalować dopiero po akceptacji łatki dla Windowsa. October 2018 Update dostępny jest już teraz, chociaż działania zachęcające użytkowników do odświeżenia systemu wystartują 10 października.
To ważna aktualizacja z dwóch powodów: po pierwsze, DXR zapewnia standardowy interfejs programowania aplikacji (API), który daje wszystkim twórcom gier dostęp do GeForce RTX, wspierającego ray tracing; po drugie, DXR daje wsparcie dla ray tracingu w systemie Windows, dzięki czemu komputery PC z systemem DirectX 12 mogą teraz uruchamiać aplikacje, które obsługują ray tracing w czasie rzeczywistym – czytamy w komunikacie firmy Nvidia.
Chociaż Zieloni nie dodali w aktualizacji żadnych nowych optymalizacji, to sporo zadziało się w profilach SLI, w których znajdziemy wpisy dla:
- Basingstoke
- Battlefield V
- Divinity: Original Sin II
- Immortal: Unchained
- Jurassic World Evolution
- Phoenix Point
- Seven: The Days Long Gone
Aktualizacja rozszerza też listę profili 3D Vision o dwa tytuły: Elder Scrolls: Online i Assassin’s Creed: Odyssey. Ponadto 416.16 WHQL likwiduje kilka znanych wcześniej błędów. Pełen opis zmian wprowadzanych przez update znaleźć można w pliku informacyjnym wydanym przez Nvidię. Oprogramowanie przeznaczone jest tylko dla systemów 64-bitowych. Plik aktualizacji pobrać można ze strony producenta.