Nowa strategia dotycząca podcastów ma zrewolucjonizować sposób w jaki ludzie obcują z tym formatem. Bardzo odważne i zdecydowanie warte uwagi. Co nowego od Google w tym temacie?

Produkt manager Googla w zakresie muzyki stawia sprawę jasno:

“Our team’s mission is to help double the amount of podcast listening in the world over the next couple years” .

Powstaje dedykowana aplikacja do słuchania podcastów idealnie skrojona na miarę. Zmienia się podejście, zmienia się również samo wnętrze aplikacji.

Zrzut ekranu 2018 05 22 o 21.56.03

Na czym polega zmiana?

Wszystkie treści znajdujące się wewnątrz aplikacji są zintegrowane z Google Search and Google Assistant. Co to oznacza?

  • zmieni się sposób faworyzowania treści – podcasty pojawią się w bezpośrednich wynikach wyszukiwania Google jako elementy wyróżnione. Wybierając interesującą nas audycję, automatycznie przechodzimy do szczegółowego opisu, a także całej listy odcinków
  • każdy użytkownik będzie miał możliwość odtwarzania podcastów bez konieczności sięgania po dodatkowe aplikacje; pojawi się również możliwość ich subskrypcji
  • ikona w lewym górnym rogu przenosić będzie do karty podcastów i będzie zawierać będzie wszystkie subskrybowane przez użytkownika podcasty. Z tamtego miejsca będzie również możliwość dostępu do odcinków, których dana osoba nie miała jeszcze możliwości przesłuchać do końca. Znajdzie się tam również system rekomendacji, który bazował będzie na odsłuchanych materiałach
  • będzie możliwość pobierania odcinków do pamięci urządzenia, zarządzania szybkością odtwarzania, a także zręcznego przewijania o 30 sekund do przodu i 10 wstecz – są to kwestie będące w standardzie.

Zrzut ekranu 2018 05 22 o 22.10.19

A co z Google Assistant?

  • obecnie również jest możliwość słuchania podcastów z tego poziomu. Wystarczy powiedzieć Hey Google play… i nazwę podcastu. Działa zarówno na urządzeniach domowych (Google Home), jak i smartfonach
  • nie trzeba się martwić – wszystkie subskrypcje i etapy na których dana osoba znajduje się w słuchaniu poszczególnych podcastów są przekazywane między aplikacjami – zawsze dokładnie wiadomo kiedy i na czym dana osoba skończyła.

Zrzut ekranu 2018 05 22 o 22.27.08

Podcasty stają się niezwykle popularne. Nie tylko ze względu na ilość osób, które tworzą niezwykle interesujące treści z różnych obszarów tematycznych, ale i ze względu na styl i tempo współczesnego życia. Podcast to niezwykle mało wymagająca forma, dzięki której można robić kilka czynności na raz, a jednak nadal skupiać się na słuchanej treści. Google stara się maksymalnie ułatwić i uprzyjemnić to doświadczenie pokazując jak jeszcze prościej można mieć dostęp do treści, które podobają i mogą się spodobać odbiorcy. Google liczy na przypływ nowych osób i podwojenie ilości słuchaczy. Wprowadzając nowe funkcjonalności sprawią, że dostępność tych treści będzie większa niezależnie od miejsca i urządzenia z których korzysta słuchający.

To się musi udać. Brawo Google!


PS My oczywiście zachęcamy Was do subskrybowania naszego WWWłaśnie Podcastu! Poniżej ostatni odcinek :-)

WWWłaśnie Podcast #23: God of War 4 + Frostpunk