Najświeższe wiadomości prosto z newsroomu Facebooka: społecznościowy gigant zamierza testować nowe narzędzia dla twórców. Wśród zapowiadanych nowości znalazła się możliwość wyłonienia najbardziej zaangażowanych fanów na naszym profilu. Co jeszcze nowego czeka nas w najbliższym czasie na Facebooku?

Nowości, które zapowiedział niedawno Facebook są – jak przyznali przedstawiciele portalu – wynikiem wspólnej pracy z twórcami. Wszystko po to, by zrozumieć potrzeby i oczekiwania użytkowników. Dlatego też, jak czytamy na facebookowym blogu dla deweloperów, skupiono się przede wszystkim na trzech obszarach: angażowaniu społeczności, zarządzaniu obecnością na portalu i budowaniu biznesu.

Dzięki nowej funkcji Facebooka poznasz najbardziej zaangażowanego fana

Celem tej funkcji jest przede wszystkim zbudowanie interakcji z osobami, które najwięcej udzielają się na Twoim fanpage’u. Najbardziej aktywni fani będą wyróżniani – obok ich imienia i nazwiska pojawi się odznaka (podobna do tych z grup dla nowych członków, czy moderatorów) i znajdą się oni na specjalnej liście najbardziej zaangażowanych. Na jakiej podstawie wybierane będą te osoby? Częstotliwość komentowania, reagowania na treści czy ich udostępniania to tylko niektóre czynniki, które wpłyną na przyznanie odznaki. Funkcja ta będzie jednak opcjonalna – każdy fan będzie mógł ją wyłączyć w dowolnym momencie.

Ułatwione zarządzanie obecnością

Choć zarządzanie obecnością może brzmieć dość specyficznie, chodzi tu głównie o sprawniejsze zarządzanie treścią. Niebawem udostępniona zostanie wersja Facebook Creator na Androida, która umożliwi m.in. wgląd w statystyki dotyczące swoich fanów, czy ułatwi prowadzenie konwersacji z nimi. Kolejną nowością są testy narzędzia, które mają pomóc zarządzać prawami do treści. Nowa wersja Rights Managera obejmie uproszczone i bardziej zautomatyzowane możliwości, co ma znacznie ułatwić korzystanie z całego systemu.

Budowanie biznesu – monetyzacja treści już niebawem na porządku dziennym?

Z racji tego, że twórcy coraz więcej czasu spędzają na tworzeniu przez siebie treści, chcieliby mieć możliwość zarabiania na nich pieniędzy. Facebook planuje zaoferować szereg opcji monetyzacji. W najbliższych miesiącach poznamy dwie z nich. Po pierwsze, jest to narzędzie, które pomaga reklamodawcom i twórcom łatwo łączyć się z markowymi treściami na Facebooku. Twórcy biorący udział w teście mogą utworzyć portfolio podkreślające ich obszar wiedzy specjalistycznej, a reklamodawcy mogą wyszukiwać i znajdować twórców, którzy będą współpracować nad atrakcyjnymi kampaniami promującymi daną markę. Dodatkowo, portal Zuckerberga będzie testować sposób, w jaki fani mogą stać się zwolennikami twórców, których twórczość im się podoba. Fani będą mieli możliwość wspierania twórcy miesięczną opłatą w zamian za profity, takie jak: ekskluzywne treści oraz plakietki podkreślające ich status jako kibica.

Wyżej wymienione funkcje są obecnie w fazie testów. Czy wejdą do stałego portfolio facebookowych usług – czas pokaże. Jak to zwykle z nowościami na Facebooku bywa, zostają one udostępnione w pierwszej fazie tylko niektórym użytkownikom. Zapowiadane nowości pokazują jednak kierunek, w którym portal zmierza – chce podkreślać swoją społecznościową rolę, jednocześnie nie zapominając o głównym celu – zarabianiu.