Niedawno media obiegła informacja, że Apple jest na dobrej drodze, aby ich muzyczny serwis streamingowy – Apple Music – wkrótce wyprzedził Spotify pod kątem liczby płacących użytkowników. Jednak przed amerykańskim gigantem jeszcze długa droga.

Informację podało m.in. The Verge. Z analizy przyrostu liczby użytkowników serwisów Apple Music i Spotify wynika, że ten pierwszy może już wkrótce przegonić produkt Szwedów. Muzyczna usługa giganta z Cupertino notuje miesięcznie 5-procentowy wzrost płacących klientów, podczas gdy u Spotify ten współczynnik wynosi zaledwie 2 proc.

Ponad 30 milionów użytkowników dla muzyki Apple

Choć na pierwszy rzut oka jest to niewielka różnica, to jednak Apple należą się gratulacje za tak mocne wejście na rynek streamingowy. Firma po raz kolejny udowadnia, że nie trzeba być we wszystkim pierwszym, żeby wyrobić sobie mocną pozycję na rynku. Ba, według mnie w tej branży liczy się obecnie tylko dwóch zawodników, czyli właśnie Apple Music i Spotify. Wynik ten jest tym bardziej imponujący jeśli weźmiemy pod uwagę, że Amerykanie ruszyli ze swoim serwisem stosunkowo niedawno, bo dopiero w 2015 r. Szwedzi zaczynali aż 7 lat wcześniej.

Analitycy przewidują, że Apple Music wyprzedzi Spotify już latem tego roku. Aby to osiągnąć, gigant z Cupertino musi jednak utrzymać trend wzrostowy. Na dodatek nie wiadomo, czy po drodze nie okaże się na przykład, że cały rynek jest już przesycony, a pytaniem nie będzie „kogo wybierze słuchacz”, tylko „czy w ogóle”.

Apple szykuje swoje własne procesory? MacBooka i iMaca może czekać rewolucja

Należy też pamiętać, że Spotify ma obecnie aż 70 mln płacących użytkowników. To prawie dwukrotnie więcej niż 36 mln Apple. Szwedzi też na pewno nie spoczną na laurach, szczególnie przy takich wzrostach konkurencji. Dlatego prognozy o rychłej dominacji producenta iPhone’ów są chyba trochę przesadzone.