Spam na Facebooku, to odwieczny problem. Krew zalewa, jak kolejni znajomi chcą wygrać nieofoliowanego iPhona lub też auto Wojewódzkiego, który doszedł do wniosku, że kupi sobie nowe, a stare wylosuje spośród komentarzy. Jak sobie z tym poradzić bardzo praktycznie? Okazuje się, że wystarczy jedna, prosta wtyczka do Chrome i życie stanie się łatwiejsze.

Problem niskiej jakości treści z wprowadzającym w błąd opisem, to problem, któremu Facebook już jakiś czas temu wypowiedział wojnę. Wprowadzono modyfikacje do algorytmu, która sprawdza jak długo użytkownik spędził czas na witrynie, w której link na FB kliknął. Nie znamy oczywiście detali, natomiast, krótki czas ma determinować zwrotną informację, że prawdopodobnie coś z jakością strony było nie tak jak powinno, wówczas zostanie on odpowiednio oznaczony przez algorytm, co sumarycznie zmniejszy jego zasięgi. Jak jednak bronić się licząc tylko na siebie?

clickbaitt1

Z odsieczą przychodzi wtyczka do Chrome o nazwie This is Clickbait. Jej działanie jest absolutnie proste i ogranicza się do pokazania odpowiedniej informacji przy każdym poście fejsbukowym, kierującym poza obręb serwisu. Jeśli jej algorytm nie rozpozna typowego clickbaita, pojawi się zielona ikonka informująca, że możemy bez obaw klikać. W alternatywie, gdy samo narzędzie nie jest przekonane, co do wartości treści, wówczas pokaże nam procentową informację o tym, czy treść jest niskiej jakości.

This is Clickbait

Pomysł jest świetny w swojej prostocie i bardzo użyteczny. Oczywiście Wy, nasi Czytelnicy, starzy wyjadacze portali społecznościowych z pewnością potrafią z dużą skutecznością rozróżnić tego typu treści, ale jest jedna grupa, która często ma z tym problem. Niestety seniorzy często dają się złapać na clickbaitowe zagrywki, więc gdy tylko odpowiednio ich przeszkolimy, z pewnością szybko docenią użyteczność tego narzędzia.