Gdyby się zastanowić i stworzyć podział najpopularniejszych stron które przeglądam tylko w pracy, a które tylko w domu, to szczerze miałym problem. W zasadzie w moim przypadku granica się delikatnie zaciera w przypadku najpopularniejszych serwisów. Oczywiście czas spędzony na poszczególnych stronach byłby zdecydowanie inny w przypadku miejsca pracy, porównując do go czasu spędzonego w domu. Powody tego są dość oczywiste. A jak wygląda skala ogólnopolska? Gemius postanowił to sprawdzić.

59819_2016_04_odslonydompraca

Do badania posłużono się próbką 200 domen o największym zasięgu i wybrano te z najbardziej zauważalnym odsetkiem wspomnianej klasyfikacji. Okazuje się, że w pracy największym odsetkiem popularności cieszy się serwis (która ma ode mnie personalnie puchar za najbardziej irytujące reklamy) mediaexpert.pl. Współczynnik wygenerowanych odsłon w serwisie, w miejscu pracy wynosi bagatela ponad 70%.

Pudło zamykają odpowiednio serwisy gofin.pl, który z racji zawartości pewnie jest nieodłączonym serwisem każdego księgowego w jego pracy. Trzecie miejsce home.pl, co w przypadku największeho hostingodawcy w naszym kraju z pewnością przypadkiem nie jest. Z kolei patrząc na serwisy, które wykorzystywane są głównie w domu, 5 serwisów osiąga poziom niespełna 100% i nieprzypadkowo wszystkie związane są z rozrywką. To co zastanawia to gdzie są brakujące 3,8% w przypadku serwisu redtube.com.