Glovo będzie dostarczać ekspresowe zakupy z Biedronki w kolejnych 4 miastach w Polsce. Rozwój q-commerce po pandemii nieznacznie wyhamował, a jednak Polacy przekonali się do regularnego zamawiania zakupów przez aplikację.

Biek to wspólny projekt szybkich dostaw przez Glovo z wybranych sklepów Biedronka. Usługa dostępna jest obecnie w 6 miastach, wkrótce pojawią się 4 kolejne. Koncept jest prosty i ma gwarantować dostawę codziennych zakupów w 15 minut.

Glovo

Glovo łączy siły z innymi sklepami

Od początku 2020 roku, cały segment q-commerce zaliczył ogromny skok popularności na rynku. Samo pojęcie q-commerce oznacza coś w stylu „szybkiego handlu” (ang. quick e-commerce). I właśnie w ten trend wstrzeliło się Glovo w Polsce. W początkowych etapach aplikacja opierała się głównie na dostawie jedzenia na wynos z restauracji, jednak szybko zaczął rozwijać się także segment dostaw z innych sklepów.

Biedronka Express w 15 minut

Tak rozwinął się projekt Biedronka Express, który z założenia miał polegać na szybkich dostawach z Biedronki za pomocą Glovo. Klienci mogą zamówić w aplikacji produkty, które są dostępne w wybranej lokalizacji. Początki były dosyć wyboiste, a kurierzy często dostarczali niekompletne zamówienia lub substytuty produktów. Wraz z rozwojem produktu i przekonaniem się konsumentów do tego formatu, w naturalny sposób przyzwyczailiśmy się do specyfiki takich aplikacji.

Q-commerce na rynku

Według niektórych analiz rynkowych, rynek q-commerce całkowicie zmienia nasz sposób zamawiania i zachowań zakupowych. Oczekujemy coraz szybszej dostawy, dostarczania dokładnie tych produktów, które zamawiamy i mamy o wiele mniejszą cierpliwość względem zwrotów i reklamacji. Za trendem q-commerce goni nie tylko Glovo, ale także Bolt Food, Żabka Jush czy sklepy stacjonarne oferujące odbiór w godzinę (np. MediaExpert).

Założenie tego segmentu jest dosyć pragmatyczne – gotujesz obiad, zabraknie jednego składnika i w 15 minut możesz dostać potrzebny produkt, zamówiony w aplikacji, dostarczony przez kuriera. Opcja niezwykle kusząca i wygodna, ale miejmy nadzieję, że nie zniechęci nas do zdrowotnego spaceru do najbliższego sklepu.

Jak Polacy korzystają z komunikatorów internetowych? To badanie pozwala na zaskakujące wnioski