Na początek proszę Cię – obejrzyj film, który znajdziesz w nagłówku.

Komentarz do niego mógłbym napisać jeden, a mogłoby to być coraz popularniejsze w ostatnim czasie w social media zdanie: „Ja to tylko tu zostawię”. Ale jednak coś napiszę. Muszę.

[highlight background=”#3cbabe” color=”#fffFFF”]Video do obejrzenia w nagłówku (kliknij ikonę play)[/highlight]

Wartościowe tutoriale

Bardzo często na łamach DailyWeb dzielę się ciekawymi (przynajmniej w mojej opinii) kampaniami społecznymi. Filmik, który przed chwilą obejrzałeś (a przynajmniej mam taką nadzieję) jest częścią kampanii zrealizowanej przez węgierski oddział UNICEF. Na YouTube dostępne są jeszcze 2 inne, niestety jedynie w wersji węgierskiej, bez dostępnego tłumaczenia. Jeśli ktoś z Was zna ten język, polecam obejrzeć, jeśli nie – przescrollujcie niżej. Dla ogólnego rozeznania wspomnę, że dzieci radzą w nich, jak chronić ciało przed obrażeniami oraz jak przygotować pokój, by w razie ataku nie narazić się na na dodatkowe urazy po uderzeniu w ostre krawędzie mebli.

https://www.youtube.com/watch?v=INm01QUM0WM

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Świat oczami dziecka

Żyjemy w czasach, kiedy każdy może zacząć pisać bloga/nagrywać vloga, a swoją twórczość na YouTube coraz chętniej prezentują także najmłodsi (kwestię wartościowości tego typu materiałów pomińmy). Zauważyli to pracownicy węgierskiego oddziału UNICEF, tworząc kampanię, w której dzieci wcielają się w rolę młodych vlogerów i dają porady na dość kontrowersyjne tematy. W ten sposób zwrócono uwagę na problem przemocy wobec dzieci. Dzięki takiej formie kampanii ukazano go oczami najmłodszych. Spotkałem się kiedyś ze stwierdzeniem, że dziecko, które doświadcza przemocy na co dzień, wierzy, że takie zachowanie jest normalne, uczy się z nim żyć. Stąd taki, a nie inny pomysł na kampanię – porady dotyczącego tego, jak zabezpieczyć pokój przed atakiem agresora, dla dzieci doświadczonych przemocą domową mogą być na porządku dziennym.

Kontrowersyjne filmiki dorosłym mogą dać wiele do myślenia. Przynajmniej mi dały. A Tobie?