Generatywne AI to coś, z czego korzysta na razie wąska grupa specjalistów i twórców, którzy mają konkretny cel. Są jednak dziedziny, gdzie AI może pomóc każdemu. Producenci i firmy na rynku urządzeń mobilnych przynieśli nam kilka ciekawych pomysłów na to, jak ułatwić nam życie. Google testuje kolejny — zadzwoni za nas na infolinie i rozpocznie rozmowę z konsultantem, tak byśmy nie musieli na niego czekać.

To kolejny przykład po magicznych edytorach zdjęć i wideo, programach do podsumowań czy tłumaczących rozmowy w locie, który pomoże nam w codziennym życiu.

Niestety jak to zwykle bywa, wszystko wskazuje, że zanim będziemy mogli skorzystać z tej funkcji minie jeszcze trochę czasu. Warto zapoznać się jednak z nowościami.

Google zadzwoni na infolinię i poczeka na konsultanta

Google
fot. Techspot

Warto zaznaczyć, że to całkiem inna od oferowanej już wcześniej właścicielom urządzeń Google Pixel, funkcji „Hold for Me”. Funkcja ta podczas połączenia z infolinią, pozwalała zawiesić połączenie i poczekać na konsultanta. W chwili zgłoszenia się z „żywą” osobą połączenie zostawało wznawiane.

Nowa funkcja jest dużo bardziej zaawansowana. Gdy wygooglujemy jakąś firmę, można poprosić Google, o to by zadzwoniło do niej w naszym imieniu. W tym celu podajemy cel rozmowy. Google wykona za nas połączenie i poczeka na zgłoszenie się konsultanta. Co więcej, można w trakcie tego procesu wrócić do normalnego korzystania z urządzenia. O postępie (jak przybliżony czas rozmowy) będziemy informowani za pośrednictwem powiadomienia SMS.

Według serwisu 9to5Mac funkcja obsługuje połączenia do następujących firm:

  • Linie lotnicze: Alaska Airlines, Delta Airlines, JetBlue, Southwest Airlines, Spirit Airlines, United Airlines
  • Telekomunikacja: Assurance Wireless, Boost Mobile, Charter Communications, Cricket Wireless, Samsung, Sprint (prawdopodobnie T-Mobile)
  • Sprzedaż detaliczna: Best Buy, Costco, GameStop, Home Depot, Walmart,
  • Usługi: ADT, DHL, FedEx, Grubhub, Instacart, Securus Technologies, StubHub, UPS, Zelle
  • Ubezpieczenie: Esurance, State Farm

Funkcja ta testowana jest dla użytkowników z systemem Android oraz przeglądarek Chrome. Niestety jest ona na razie elementem programu testowego Google Labs i dostęp do niej mają tylko osoby uczestniczące w programie i znajdujące się na terenie USA. Testy usługi „Talk to a Representative” mają potrwać do końca roku. Niestety nie ma żadnej pewności, czy Google wprowadzi ją na stałe.