NASA przy okazji startu Falcona 9, w okolicach połowy maja, przedstawiła swoje kultowe, stare logo. Najpewniej na tą jedną wyjątkową okazje.
Kto z Was nie zna charakterystycznego, niebieskiego logo NASA? Określane jako meatball logo, zostało ono zaprojektowane przez pracownika James’a Modarelli w 1959 roku, a to jest w drugim roku powołania agencji. Niebieski kolor symbolizuje planetę, gwiazdy odnoszą się do kosmosu, a orbita wokół typografii ma oznaczać podróż. Proste i wymowne, prawda?
Teraz przy okazji zaplanowanej misji w połowie maja, NASA powróciła do korzeni i przywróciła inne, dość charakterystyczne logo. Potocznie określane jako worm logo, to charakterystyczna, ciągła, czerwona linia, która tworzy napis NASA. Ma ona zostać umieszczona na boku rakiety.
Jak podkreślają przedstawiciele agencji, to póki co pojedyncza akcja, ale poprzednie logo nie zostało wycofane, a bardziej podmienione i na pewno będzie jeszcze wiele okazji, by wykorzystać je w praktyce.
Oba są genialne i szczerze mówiąc ciężko mi wybrać, które widziałbym na swoim T-Shircie, ale na szczęście wybór nie musi być tragiczny, bo w oficjalnym sklepie NASA można cały czas kupić oba wzory. Gorąco polecam sprawdzić, bo mają genialne warianty odzieży, za naprawdę rozsądne pieniądze.
Jeśli chcecie poczytać więcej o logo marki NASA, to odsyłam Was tutaj i tutaj.