Właśnie natknąłem się na dosyć ciekawą akcję. Firma cottonbureau zorganizowała akcję sprzeciwu wobec Amazona. Dzieję się.
Dokładnie chodzi o to, że dzień 15 lipca (czyli dziś ;) ) jest dniem wyprzedaży na Amazonie, w którym można kupić rzeczy na MEGA przecenach. Twórcy twierdzą, że lepsze okazje niż przy czarnym piątku (ang. Black Friday). I świetnie – promocje zawsze sobie trzeba cenić (to słowo idealnie tutaj pasuje). Jednak #BUYSMALL ma uświadomić pewną rzecz.
Takie wyprzedaże organizowane przez gigantów są bardzo atrakcyjne dla dużej liczby konsumentów ale… Zabijają małe firmy. Tutaj odpowiednik naszego koszulkowo – cottonbureau – stwierdził, że się przeciwstawi takim praktykom i stworzył akcję promującą właśnie small business.
W skrócie chodzi o to, aby tagować znane sobie małe firmy i namawiać je do podjęcia kontrataku wobec giganta.
Wpisałem #buysmall na twitterze i widzę, że ruch pod tym tagiem jest całkiem spory i uczestniczy w nim z minuty na minutę coraz więcej małych i lokalnych firm. Aby dołączyć wystarczy, że firma ogłosi super okazję obowiązującą przez czas trwania Prime Day Amazona.
Według mnie świetna akcja, ciekawe kiedy w Polsce obudzi się taka świadomość w ludziach (i firmach).
Tutaj można się przekonać jak duży ruch odbywa się pod #tagiem buysmall.