Szczerze się zdziwiłem, gdy zobaczyłem nagłówek obwieszczający, że Google uruchomił serwis z domenami. Pierwsze pytanie, które się pojawiło po jego przeczytaniu, to właściwie dlaczego dopiero teraz, kiedy rynek już jest tak bardzo podzielony. Jeszcze szybciej pojawiła się odpowiedź, dlaczego Google chce kawałek tortu domenowego dla siebie, nowe domeny.

Mimo, że żadna z nowych domen o których systematycznie Was informuje,  nie są nawet w namniejszym stopniu zagrozić staruszkom takim jak .COM, to jednak sporo się w tym światku dzieje. Jeśli dodamy do tego badania Google, z których wynika że 55% małych firm nie posiada własnej strony internetowej, to otrzymujemy informację skąd pomysł Google o uruchomieniu serwisu z domenami. Warto zaznaczyć, że nie będzie on miał standardowego kształtu jak konkurencja, gdyż Google zaoferuje wiele więcej.

google-domeny

Właściciel niewielkiej firmy, będzie mógł zakupić domenę bezpośrednio u giganta następnie ze względu na współpracę Google z takimi serwisami jak Wix, Weebly, Squarespace czy Shopify – będzie mógł przygotować w wygodnym edytorze własną stronę internetową. Co ciekawe Google ograniczy się tylko do sprzedaży domen, nie będzie oferować hostingu, wszystko obsługiwać będą zewnętrzni partnerzy. Biznesplan bardzo komfortowy, czysty zarobek bez brudzenia rąk, zamiast tego – przerzucenie klienta do partnerów.

Jak zapewniają zachodnie media, za pośrednictwem serwisu domains.google.com, będzie można także sprzedawać swoje domeny. To także interesująca alternatywa, niemniej nie wróże realnej konkurencji dla takich serwisów jak Aftermarket. Z kolei pełną listę możliwości serwisu znajdziecie tutaj.

Usługa aktualnie dostępna jest tylko i wyłącznie na zaproszenie, ale nic nie stoi na przeszkodzie by się po nie zgłosić. Ja na swoje już oczekuje i nie ukrywam, że jestem bardzo ciekawy rozwojem sytuacji. Jeśli chcecie uzyskać zaproszenie wystarczy przejść na stronę  domains.google.com i wybrać zakładkę About. Usługa Google Domen dedykowana małemu biznesowi z pewnością zatoczy szersze kręgi zainteresowania, tym bardziej że ich usługi słyną z racjonalnego podejścia do cen i klienta.