Obecnie na rynku jest dostępnych wiele systemów CMS, które firmy mogą wykorzystać.
Często poleca się Drupala. Jest bezpieczny, elastyczny, posiada dużą społeczność, która wspiera jego rozwój na całym świecie. Sprawdź, dlaczego warto by i Twoja firma go używała.
Znane systemy CMS
Drupal nie jest najbardziej popularnym systemem CMS na rynku, ponad 60% stron www korzysta z WordPressa. Wynika to z tego, że na początku był stworzony głównie do obsługi blogów internetowych, np. tych bezpłatnych na blogspocie. Jest ich sporo. Po WordPressa sięga wiele osób prywatnych, ale i małych firm ze względu na dostępność rozszerzeń, popularność i prostotę. Jest łatwy w obsłudze i niemal każdy potrafi z niego korzystać. Ale to nie oznacza, że inne systemy są skomplikowane. Na rynku znajdziemy jeszcze Joomla, Wix, Shopify, Squarespace i wiele wiele innych.Jest też Drupal. 10% najpopularniejszych stron www jest postawionych właśnie na Drupalu. To system, który doskonale sprawdza się przy rozbudowanych projektach i tych witrynach, które wymagają sporej wydajności, ale nie tylko.
Więcej o Drupal CMS
Na tym systemie działa ponad milion stron. A społeczność, która go codziennie wspiera i rozbudowuje jest bardzo liczna. Pierwsza wersja Drupala powstała w 2001 roku, ma on stabilną sytuację na rynku i cały czas się rozwija. Posiada modułową budowę, dzięki czemu można go sukcesywnie rozbudowywać. Jest popularny wśród dużych korporacji, globalnych firm, uczelni, a nawet stron administracji publicznej w Polsce jak i na całym świecie. Wynika to z poziomu bezpieczeństwa, który jest w stanie zapewnić. Czy to oznacza, że jest dostępny tylko dla największych? Nie, ale warto go wybrać, jeśli planujemy rozwój firmy. Drupal CMS jako system pozwala na tworzenie rozbudowanych stron www jak i pojedyńczych projektów. Jego zaletą z pewnością jest elastyczność i wszechstronność. Czy coś jeszcze?
Zalety Drupala
Jakie korzyści wynikają ze stosowania Drupala? Jest ich spora lista.
BEZPIECZEŃSTWO
Przede wszystkim główną zaletą tego systemu CMS jest bezpieczeństwo jakie zapewnia. Obecnie to bardzo ważna kwestia. Społeczność Drupala liczy ponad milion osób, dzięki czemu system jest wspierany i cały czas aktualizowany. Na bieżąco usuwa się błędy i luki, które mogłoby wykorzystać złośliwe oprogramowanie. Istnieje również możliwość dodania rozszerzenia, które zwiększa jeszcze poziom bezpieczeństwa strony. Jeśli zastosujemy silne hasła i regularnie będziemy aktualizować www, z Drupalem nie mamy się czego obawiać.
ELASTYCZNOŚĆ
Drupal jest wyjątkowo elastyczny, ze względu na modułową budowę ma szeroki wachlarz możliwych konfiguracji, dotyczących użyteczności jak i wyglądu strony. System jest dedykowany zarówno do obsługi sklepu internetowego, aplikacji czy rozbudowanej strony www. Modyfikacja funkcjonalności jak i wizualnej strefy projektu to niewątpliwie zaleta Drupala. Biorąc pod uwagę, że system ma około 50 tysięcy modułów, możliwości jest naprawdę dużo. Dodatkowo modułowa budowa pozwala na rozbudowę strony internetowej w dowolnym momencie. Firma nie od razu musi decydować się na konkretne rozwiązania. W rozbudowę można zainwestować w sytuacji, gdy ta inwestycja będzie faktycznie potrzebna.
FUNKCJONALNOŚĆ
W standardowej wersji oprogramowanie dostarcza bardzo dużo kluczowych funkcjonalności: rejestracja użytkowników, kanały RSS, zarządzanie menu strony, edytowanie wyglądu witryny, system administracji i inne. To pozwala na kompletne stworzenie strony www, bloga czy forum.
ORGANIZACJA TREŚCI
System umożliwia tworzenie i zarządzanie różnorodnym contentem, obsługuje zarówno teksty jak i wideo, ankiety, podcasty, statystyki. Pozwala na organizację treści na www, kategoryzowanie tekstów, tworzenie ścieżek czy własnych rodzajów list. To ułatwia pracę, szczególnie, gdy ponownie chcemy wykorzystać niektóre zasoby.
ADMINISTRACJA
Administrator może tworzyć wiele kont użytkownikom. Nadawać im różne uprawnienia, bądź je odbierać, grupować, dodawać role. Pozwala to na sprawne zarządzanie stroną i bezpieczny dostęp do informacji.
WSPARCIE TECHNICZNE
Dzięki rozbudowanej społeczności wsparcie techniczne jest bardzo bogate. Na stronie głównej znajdziemy rozbudowane forum, dokumentację, czat czy listę mailingową.
Drupal to system bardzo wydajny i elastyczny. Cieszy się wieloma funkcjonalnościami jak multisite czyli zarządzanie kilkoma stronami z jednego panelu admina, pozwala na dodawanie opini użytkowników, wystawiania recenzji, intuicyjnie zarządza linkowaniem i jest kompatybilny z oprogramowaniem dbającym o SEO strony. W dodatku prowadzenie e-commercu na Drupalu jest bardzo wygodne. Program jest naprawdę bardzo elastyczny i nowoczesny.
Wady Drupala
System oprócz szeregu zalet posiada również wady. Nie są jednak one problemem, jeśli wdrożenie zostanie przeprowadzone na stronie, dla której faktycznie Drupal jest dobrym rozwiązaniem.
INSTALACJA
Nie każdy potrafi wdrożyć ten system. Instalacja jest skomplikowana i najlepiej, gdy zajmuje się nią specjalista. Na stronie dostępna jest dokumentacja i instrukcje, które przedstawiają poszczególne kroki, jednak przy dużym wdrożeniu, warto skorzystać z dedykowanej agencji.
KOSZTY WDROŻENIA
Ze względu na złożoność projektu zwykle koszty instalacji oprogramowania są większe niż np. w przypadku WordPressa. Ale dzięki modułowej budowie nie ryzykujemy, że stworzona strona będzie na chwilę i będzie wymagała całkowitej przebudowy w sytuacji, gdy firma się rozwinie. Z Drupalem wystarczy zainstalować kolejne moduły.
SERWER
Drupal potrzebuje wydajnego serwera. Ale jeśli mamy duży projekt każde oprogramowanie będzie go potrzebowało.
Jak widać wady związane z instalacją to tematy, z którymi liczy się każda duża firma przy rozbudowanym projekcie. Duże wdrożenie to koszty związane z zatrudnieniem specjalistów, czas, ale i potrzeba wydajnego serwera.
Znane firmy i instytucje pracujące na Drupalu
Z Drupala korzysta bardzo dużo korporacji, firm, szkół, stron administracji publicznej na całym świecie. Rząd Australii, Biały Dom, Tesla, Twitter, Fox News czy Uniwersytet Harvarda i Oxford to tylko kilka przykładów. W Polsce jest to m.in. KGHM Polska Miedź, Wyższa Szkoła Bankowa, Link4, InPost. Z pewnością te marki i instytucje przekonuje wysoki system zabezpieczeń, rozbudowana funkcjonalność, stabilność systemu, ale i jego nowoczesność.
Podsumowanie
Warto postawić stronę firmową na Drupalu, szczególnie, jeśli zakładamy jej rozwój. Dodatkowe funkcjonalności uzupełnimy, dzięki modułom. Nie będzie to wymagało całkowitej przebudowy strony bądź stworzenia od podstaw nowej. Kolejnym powodem jest bezpieczeństwo i wsparcie techniczne. Cały czas, od 20 lat powstają nowe wersje systemu, a społeczność na całym świecie się rozrasta. To bardzo ważne, by strona, która zarabia miała dobre wsparcie techniczne, by sklep internetowy w sytuacjach kryzysowych mógł ponownie zacząć jak najszybciej funkcjonować. Na przerwy w działaniu szczególnie duże projekty nie mogą sobie pozwolić. Stąd dedykowanym rozwiązaniem jest Drupal.
Artykuł sponsorowany, dostarczony przez zewnętrznego partnera.