Pindrop Security wchodzi we współpracę z bankami i innymi parnerami w słusznej sprawie. Kooperacja ma pomóc klientom, aby zniwelować ataki cyberprzestępców, wykorzystujących technologie AI do generowania głosów.
Pindrop Security to biznes technologiczny, który ma już całkiem okazałą historię. Firma zajmująca się identyfikowaniem oszustw i zabezpieczeniem informacji, związanymi z połączeniami głosowymi ma swoje początki już w 2011 roku. Kiedy AI zaczęło rosnąć w siłę, przedsiębiorstwo rozpoczęło realizować swój nowy program.
Przez blisko 8 lat firma zdobyła 25 patentów, związanych z identyfikowaniem fałszywych audio. Dosłownie tydzień temu Pindrop Security zaprezentował oprogramowanie o nazwie Pulse Inspect. Teraz na łamach portalu Bloomberg twórcy zdradzają szczegóły, mówią o współpracy z bankami oraz o zwiększonym bezpieczeństwie klientów.
Pindrop Security i ich produkt – Pulse Inspect pomoże w identyfikacji fałszywych audio
Żyjemy w bardzo niebezpiecznych czasach. Nowoczesna technologia – a szczególnie sztuczna inteligencja – potrafi zdziałać cuda, co jest oczywiście kuszące dla oszustów. Identyfikacja fałszywych nagrań jest z dnia na dzień coraz trudniejsza. Jakiś czas temu na łamach slai.pl pisałem o dyrektorze amerykańskiej szkoły, któremu pewne nagranie zszargało reputacje. Na szczęście są na świecie startupy i firmy, robiące wszystko, aby wprowadzić na rynek takie oprogramowanie, które ochroni użytkowników przed atakami cyberprzestępców, wykorzystujących w tym celu AI.
Jedną z takich firm jest właśnie Pindrop Security. Dzięki współpracy z partnerami oraz bankami, ich oprogramowanie będzie w stanie wykrywać głos AI z 99-procentową dokładnością. Dyrektor generalny SocialProof Security wspomniał o tym, z jaką łatwością ktoś może sklonować głos w taki sposób, aby wydawał się on wiarygodny.
Głos ludzki różni się od sztucznej inteligencji
Na szczęście – głos ludzki różni sie od sztucznego, a specjalne algorytmy będę w stanie sprawdzić, czy po drugiej stronie słuchawki faktycznie jest człowiek, czy system udający te osobę. Współzałożyciel Pindrop Security – Vijay Balasubramaniyan – zaczął myśleć nad lepszą weryfikacją takich nagrań już dawno temu, kiedy sam doświadczył sytuacji, podczas której próbowano go oszukać. Na oficjalnej stronie firmy można znaleźć jego krótką historię.
Wszystko zaczęło się, gdy założyciel Vijay Balasubramaniyan podróżował po Indiach i próbował zamówić nowy garnitur od lokalnego krawca. Jego bank oznaczył międzynarodową transakcję jako podejrzaną i próbował do niego zadzwonić, aby zweryfikować zakup, ale bank nie mógł udowodnić swojej tożsamości przez telefon. Vijay nie miał również możliwości udowodnienia swojej tożsamości w banku. Gdy bank anulował zamówienie, Vijay obiecał sobie, że znajdzie lepszy sposób na uwierzytelnienie przez telefon.
Pulsce Inspect pozwoli na identyfikacje z 99% dokładnością
Każda sekunda dźwięku głosowego zawiera 8 000 próbek, istnieją tysiące punktów, w których AI może popełnić błąd. Pulse Inspect od Pindrop Security ma analizować dźwięk i stwierdzać, czy osoba pod drugiej stronie – faktycznie istnieje i czy nie rozmawiamy z głosem, wygenerowanym przez sztuczną inteligencję.
Oczywiście nie można polegać tylko na nowych technologiach – tym bardziej, że na razie nie będzie ona dostępna dla każdego. Przede wszystkim – uważać, być przezornym i chronić swoje dane.
Ja sam rok temu opisałem historię, kiedy dzwonił do mnie pracownik banku, a finalnie okazało się, że był to oszust. Pan po drugiej stronie nie był też zbytnio przekonujący, ale kto wie, czy gdyby wówczas głos nie był perfekcyjnie wygenerowany przez AI – to nie kontynuowałbym rozmowy dalej, narażając się na stratę swoich finansów?