Apple ogłosił rozszerzenie swojego programu reklamowego Apple Search Ads. W związku z tym przyjrzymy się aktualnym możliwościom reklamowym Apple oraz planom na najbliższą przyszłość.

Reklama to narzędzie, bez którego współczesny deweloper nie jest w stanie dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Jednak oprócz jakości komunikatu liczy się również sposób promocji.

Czy Apple Search Ads to, to samo co Google Ads?

Apple Search Ads

Obecnie internet oferuje nam wiele narzędzi analitycznych, dzięki którym możemy łatwo pozycjonować naszą kampanię lub aplikację. Właśnie do tego służą między innymi programy Apple Search Ads i Google Ads. Problem polega na tym, że mimo podobnych funkcji  każda z tych aplikacji została stworzona do zupełnie różnych produktów.

  • Apple Search Ads — program reklamowy stworzony przez firmę Apple, który umożliwia promocję aplikacji w App Store
  • Google Ads — oprogramowanie promocyjne umożliwiające wyświetlanie reklam na produktach pochodzących bezpośrednio od firmy Google, jak i na współpracujących z nimi obiektach.

Wiedząc już, na czym polega różnica między Apple Search Ads, a Google Ads, możemy przejść do omawiania oferty programu reklamowego od Apple.

Apple Search Ads aktualna oferta

Apple Search Ads

Apple Search Ads udostępni reklamę naszej aplikacji na App Store, Wiadomości, Akcje oraz na Apple TV. Aktualnie program reklamowy Apple może zaoferować nam dwie opcje promocji naszego produktu:

  • podstawową
  • zaawansowaną

Zacznijmy od omówienia wersji podstawowej. W jej zakresie możemy wybrać kraj, w którym najbardziej chcemy promować produkt oraz ustawić miesięczny budżet kampanii. Reszta funkcji jest dostępna na prostym interfejsie, który automatycznie dobiera nam pozostałe parametry. 

Jest to świetna opcja dla start-upów oraz deweloperów, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie aplikacji. Oczywiście podstawowa wersja Search Ads może być nieco mniej precyzyjna niż opcja zaawansowana. Jednak dla początkujących marketerów będzie ona w zupełności wystarczająca.

Apple Search Ads

Przejdźmy do przeanalizowania możliwości opcji zaawansowanej. Jak sama nazwa wskazuje, oferta ta jest zdecydowanie bardziej bogata pod względem narzędzi analitycznych niż wersja podstawowa. Dzięki niej możemy wyświetlić naszą aplikację na App Store w oknie wyszukiwania, za nim użytkownik włączy filtry.

 Mamy też możliwość wybrania grupy docelowej, której będzie wyświetlać się reklama naszej aplikacji. Oprócz tego możemy dokonać dokładnej personalizacji tagów. Dodatkowo jako deweloperzy mamy dostęp do bardzo szczegółowych danych, które pokazują pozycje naszej reklamy aplikacji.

Sami musicie przyznać, że zaawansowana opcja Apple Search Ads jest bardzo rozbudowana. Jeżeli zależy nam na dokładnym zestawie analitycznym oraz szczegółowym opisie danych, to bez wątpienia ta wersja będzie strzałem w dziesiątkę.

Co w przyszłości zaoferuje nam Apple Search Ads

Apple Search Ads

Jak sami widzicie, program reklamowy Apple Search Ads jest naprawdę solidnie rozbudowany. Jednak Apple nie poprzestaje na obecnym konstrukcie.  Firma chce poszerzyć teren reklam, tworząc dla nich nowe miejsca w App Store. Oznacza to, że będziemy mogli promować naszą aplikację poza oknem wyszukiwania. Oczywiście, pomimo zmian, zasady prywatności reklam mają być nadal pielęgnowane i stale dopracowywane.

Aby zwiększyć poziom rzetelności programu Search Ads, Apple zapowiedział również zmiany w procesie autoryzacji aplikacji. Zasady mają być nie co bardziej rygorystyczne niż dotychczas.

Podsumowanie

Wątek szerszy – niekoniecznie łazikowy. Dlaczego konkursy takie jak ERC czy hackathony są niezmiernie ważne w łańcuchu edukacyjnym (oraz z punktu widzenia uczenia biznesu)? Czyli mówiąc wprost, jak takie zadania uczą ludzi programowania i jak pozwalają rozwijać zdolności inżynierskie.

Uważam, że program Apple Search Ads daje bardzo dużo możliwości zarówno świeżakom, którzy potrzebują efektywnej promocji dla swoich pierwszych projektów, jak i zaawansowanym deweloperom, którzy swoją aplikacją chcą podbijać rynek App Store.