Końcówka roku, więc to w zasadzie żadne zaskoczenie, że w sieci pojawia się coraz więcej wszelkiej maści rankingów podsumowujących kończący się rok. Na pierwszy ogień idzie Youtube i 10 najpopularniejszych reklam 2017 roku.

Pierwsze miejsce nie zaskakuje, przynajmniej jeśli chodzi o markę… i nie jest to Apple, ale śmiertelny rywał – Samsung. Ich reklama dedykowana na rynek Indyjski osiągnęła bagatela 150mln wyświetleń. Emocjonalny przekaz, zakotwiczenie fabuły w lokalnych krajobrazach, to musiał być hit.

Mi jednak zdecydowanie bardziej przypadło do gustu miejsce drugie. A tam Supercell, twórcy dość popularnej gry Clash Royale, o której pisaliśmy Wam już kilka razy. Finowie mają poczucie humoru, trzeba im przyznać i to w najlepszym wydaniu. Oczywiście pryzmat bycia fanem promowanego tytułu może zakrzywiać nieco perspektywę, ale sami zobaczcie. Oto ranking 10 najpopularniejszych reklam na YouTube w 2017 roku:

R E K L A M A

1. Samsung India Services (150mln wyświetleń)

2. Supercell – Clash Royale (110mln wyświetleń)

3. Dude Perfect (90mln wyświetleń)

4. Miss Dior (40mln wyświetleń)

5. Budweiser (28mln wyświetleń)

6. KIA (26mln wyświetleń)

https://www.youtube.com/watch?v=1dQ9a5EFZeI

7. Adidas (25mln wyświetleń)

https://www.youtube.com/watch?v=cv53BKMYsy0

8. Apple (25mln wyświetleń)

https://www.youtube.com/watch?v=TsGKpnGye-8

9. Levi’s (22mln wyświetleń)

https://www.youtube.com/watch?v=ZgcgFP9nGqY

10. Mr Clean (17mln wyświetleń)

https://www.youtube.com/watch?v=GDzMxlw2Fgo

Tak, stawkę zamyka Mr Clean. Umówmy się jednak, że reklamom z Super Bowl niewiele więcej ruchu potrzeba, by znaleźć się w rankingu.


Posłuchaj nas!