Końcówka roku, więc to w zasadzie żadne zaskoczenie, że w sieci pojawia się coraz więcej wszelkiej maści rankingów podsumowujących kończący się rok. Na pierwszy ogień idzie Youtube i 10 najpopularniejszych reklam 2017 roku.
Pierwsze miejsce nie zaskakuje, przynajmniej jeśli chodzi o markę… i nie jest to Apple, ale śmiertelny rywał – Samsung. Ich reklama dedykowana na rynek Indyjski osiągnęła bagatela 150mln wyświetleń. Emocjonalny przekaz, zakotwiczenie fabuły w lokalnych krajobrazach, to musiał być hit.
Mi jednak zdecydowanie bardziej przypadło do gustu miejsce drugie. A tam Supercell, twórcy dość popularnej gry Clash Royale, o której pisaliśmy Wam już kilka razy. Finowie mają poczucie humoru, trzeba im przyznać i to w najlepszym wydaniu. Oczywiście pryzmat bycia fanem promowanego tytułu może zakrzywiać nieco perspektywę, ale sami zobaczcie. Oto ranking 10 najpopularniejszych reklam na YouTube w 2017 roku:
1. Samsung India Services (150mln wyświetleń)
2. Supercell – Clash Royale (110mln wyświetleń)
3. Dude Perfect (90mln wyświetleń)
4. Miss Dior (40mln wyświetleń)
5. Budweiser (28mln wyświetleń)
6. KIA (26mln wyświetleń)
https://www.youtube.com/watch?v=1dQ9a5EFZeI
7. Adidas (25mln wyświetleń)
https://www.youtube.com/watch?v=cv53BKMYsy0
8. Apple (25mln wyświetleń)
https://www.youtube.com/watch?v=TsGKpnGye-8
9. Levi’s (22mln wyświetleń)
https://www.youtube.com/watch?v=ZgcgFP9nGqY
10. Mr Clean (17mln wyświetleń)
https://www.youtube.com/watch?v=GDzMxlw2Fgo
Tak, stawkę zamyka Mr Clean. Umówmy się jednak, że reklamom z Super Bowl niewiele więcej ruchu potrzeba, by znaleźć się w rankingu.
Posłuchaj nas!