Nowa grupa niestandardowych odbiorców na Facebooku | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Nowa grupa niestandardowych odbiorców na Facebooku

Opublikowano 1 miesiąc temu -


Facebook właśnie testuje grupę docelową, która moim zdaniem nieźle zamiesza w marketingowym świecie. Do tej pory wszystko się kręciło wokół działań online (odwiedziny strony, konwersja na fanpage/witrynie), a teraz niebieski gigant chce zaoferować nam „konwersję" z rzeczywistego świata.

Reklama kierowana do ludzi, którzy odwiedzili twoją restaurację, sklep stacjonarny itp. Nowa funkcja stwarza nowe możliwości, aby zbudować grupę zaufanych klientów. Offline remarketing, będzie zapewne wzbogacony o takie ciekawe możliwości śledzenia użytkowników (np. osoby, które odwiedziły 2,5,10 razy daną lokalizację np. w ciągu miesiąca). Według Moshe Isaacian (@MosheIsaacian) użytkownika, który udostępnił poniższy zrzut ekranu, opcja kierowanie na odwiedzających sklep, będzie dostępna tylko dla marek posiadających kilka adresów. Według mnie dziwna decyzja.

Pomysł z pewnością został zaczerpnięty z reklamy lokalnej (wizyty w firmie), ale nie należy stawiać między tymi grupami odbiorców znaku równości. Kampania wizyta w firmie pozwala zebrać użytkowników w danej odległości od lokalizacji podanej na Facebooku (i nie koniecznie te osoby staną się klientem), a natomiast grupa odwiedzających sklep, to ludzie, którzy faktycznie odwiedziły daną lokalizację. Facebook przy ustaleniu „klienta" ma weryfikować również dostępność sieci Wi-Fi, to by tłumaczyło wprowadzenie ostatnio takiej funkcji do interfejsu Facebooka.

Nowa grupa niestandardowa daje nam naprawdę spore możliwości i duży potencjał do wykorzystania w działaniach marketingowych. Myślę, że reklama kierowana do użytkowników zainteresowanych ofertą danej restauracji lub sklepy, będzie trafną kreacją i raczej zostanie przyjęta pozytywnie wśród użytkowników Facebooka. W skrócie - Czekam!