Jestem wielkim fanem nietypowych działań marketingowych. Do takich należy z pewnością najnowszy pomysł firmy Barilla, która postanowiła pomóc nam przyrządzić jak najlepiej swój produkt. Z pomocą przychodzi Spotify.

Barilla to włoska, rodzinna firma spożywcza, założona w 1877 roku.
Obecnie to międzynarodowa grupa, obecna w ponad 100 krajach, która jest światowym liderem na rynku makaronów i gotowych sosów w Europie kontynentalnej, produktów piekarniczych we Włoszech i chrupkiego pieczywa w Skandynawii. W naszym kraju Barilla znana jest głównie z makaronów, które sam mam w swojej kuchni.

Uważam się za całkiem niezłego kucharza, ale największym moim problemem jest ogarnięcie kiedy ryż, mięso, jajka czy właśnie makaron są już gotowe. Ponoć takich osób jest więcej. Naprzeciw ich potrzebom wyszła marka Barilla, która przygotowała specjalne playlisty w serwisie Spotify, które pomogą Wam ugotować idealny makaron.

barilla

Playlisty, w których znajdziemy takie gatunki muzyczne jakpop, hip hop, indie i hity z przeszłości w wykonaniu włoskich artystów, są dopasowane do czasu, który makaron Barilli musi się gotować. Naszym zadaniem jest tylko włożyć makaron do gotującej wody, włączyć odtwarzanie i odsączyć go, gdy muzyka się skończy.

barilla2

Playlisty do gotowania makaronu:

Kampania zrealizowana przez agencję Publicis Italy jest bardzo prosta, a jednocześnie niesamowicie kreatywna. Przygotowując makaron z playlistami od Barilli warto posiadać Spotify Premium, bo reklamy między kawałkami mogą sprawić, że zamiast pysznego sprężystego makaronu, z garnka wyjmiecie rozgotowaną breję.