Wyciekły dane 7,5 milionów użytkowników Adobe Creative Cloud

Wyciekły dane 7,5 milionów użytkowników Adobe Creative Cloud

Opublikowano 26.10.2019 20:02 -


Według ostatniego raportu firmy Comparitech kilka dni temu doszło do wycieku danych ponad 7,5 miliona użytkowników usługi Adobe Creative Cloud. Dokładnie 19 października zespół tego przedsiębiorstwa natrafił na zhackowaną bazę danych. Niemal natychmiast Adobe zostało poinformowane o zaistniałej sytuacji, by mogli szybko coś zaradzić.

Comparitech nawiązało współpracę z ekspertem bezpieczeństwa, Bobem Diachenko, który od razu skontaktował się z Adobe. Firma praktycznie od ręki zabezpieczyła wyciek, jednak mnóstwo danych i tak przedostało się do sieci. Okazało się, że wszystkiemu winna jest sama firma, która pozostawiła jedną ze swoich baz danych bez hasła. Ktoś postanowił to wykorzystać i oto mamy efekty.

Dane z Adobe Creative Cloud dostępne w sieci od tygodnia?

Wyciek danych z flagowej usługi Adobe zapewne zaniepokoił wielu użytkowników na całym świecie. Do tej pory konkretnie nie ustalono, kiedy pojawił się wyciek. Diachenko jednak oszacował, że wszystkie dane mogą znajdować się w sieci już od tygodnia. Nawet szybkie rozwiązanie problemu, od razu po zgłoszeniu, nie jest w stanie naprawić szkód. Tak poważna wpadka głównego produktu Adobe może znacznie wpłynąć na opinie o firmie i zniechęcić użytkowników do korzystania z usług.

adobe creative cloud

Wśród ujawnionych danych pojawiły się:

  • adresy e-mail,
  • data utworzenia konta,
  • używane produkty Adobe,
  • status subskrypcji,
  • ID członków,
  • czas ostatniego logowania,
  • czy status płatności.

Na szczęście do sieci nie wyciekły żadne dane dotyczące płatności, kart kredytowych czy haseł użytkowników. Nie zmienia to faktu, że tak nieodpowiedzialne zachowanie Adobe, mogło okazać się jeszcze niebezpieczniejsze w skutkach.

Oficjalne oświadczenie Adobe

Firma postanowiła ustosunkować się do zaistniałej sytuacji i wygłosiła oficjalne oświadczenie.

Pod koniec ubiegłego tygodnia Adobe odkryło lukę związaną z pracą w jednym z naszych prototypowych środowisk. Natychmiast zamknęliśmy źle skonfigurowane środowisko, usuwając lukę.

Oczywiście funkcjonalność usługi nie została naruszona ani żadna z jej zawartości nie została upubliczniona. Mamy nadzieję, że Adobe dopracuje swoje zabezpieczenia i taka sytuacja nie będzie miała więcej miejsca. Myślę, iż mogłoby to negatywnie wpłynąć na opinię na rynku firmy, co doprowadziłoby do straty wielu użytkowników oraz zysków.

Źródło: Yugatech

Wieści z Rozładowani.pl