Apple zamierza skupić się mocniej na reklamach. Sponsorowane treści będą bardziej eksponowane w sklepie App Store, co uczyni repozytorium mniej przejrzystym.

Mówiliśmy o tym już wcześniej, ale teraz przyszła pora na konkrety. Wygląda na to, że już jutro, sklep Apple App Store zacznie wyświetlać dodatkowe treści reklamowe. Sponsorowane banery partnerów giganta z Cupertino były obecne w innych częściach repozytorium, ale tym razem trafią bezpośrednio na kartę główną, czyli „Dziś”. Naturalnie nie będzie to jedyna sekcja z reklamami. Dlaczego firma decyduje się na taki krok?

App Store 2

Apple stawia na sprzęt i usługi. Dlaczego więc bierze się za biznes reklamowy?

W pierwszym kwartale 2022 roku podział zysków Apple wyglądał następująco: Za 57,8% wyników finansowych odpowiadały urządzenia serii iPhone, Maki generowały 8,8% sukcesu, a iPady 5,8%. Sprzedaż urządzeń ubieralnych (Apple Watch) oraz akcesoriów to 11,9%, natomiast usługi odpowiadały za 15,7% finansów. Jak widać, lwią część przychodów stanowi dla Apple sprzętówka. Niestety, trudne czasy oznaczają trudne decyzje.

R E K L A M A

Być może właśnie ze względu na zmieniający się rynek, Apple szuka rozwiązań także w innych obszarach, również tych, w których rządzi konkurencja, np. Google. Sęk w tym, że klienci firmy z Cupertino płacą słono za rozwiązania oznaczone logo nadgryzionego jabłka. Przedstawiciele zawsze podkreślali, że monetyzacja danych użytkowników na potrzeby reklamowe ani stricte reklama, nie są obszarem działań Apple. Jak widać, to się właśnie zmienia… na gorsze.

Aktualizacja macOS Ventura już poniedziałek. Lista nowości i nasze TOP-5 zmian