Na Forzę Horizon 5 czekaliśmy długo. Wygląda jednak na to, że było warto. Gra jest naprawdę dobra i zdaje się być czymś w rodzaju naturalnej ewolucji względem poprzedniej części. Spore powody do radości mają też twórcy, bo ciągle dostajemy kolejne informacje potwierdzające, że nowa Forza cieszy się olbrzymim zainteresowaniem.

Próg 6 milionów osób osiągnięto w zaledwie 3 dni po premierze. Potem ta liczba ciągle rosła, aż w dniu 9 stycznia wyniosła 15 milionów. Jest to wynik po prostu znakomity i dla wielu konkurencyjnych deweloperów zdecydowanie godny pozazdroszczenia. Jest jednak w tej sytuacji parę haczyków.

R E K L A M A

Forza Horizon 5 z 15 mln graczy

Po pierwsze, mówienie tu o ilości graczy lub osób jest trochę na wyrost. Liczba 15 milionów odnosi się bowiem do liczby kont, na których uruchomiono grę. Nie ma ona nic wspólnego na przykład ze średnią liczbą aktywnych graczy w jednym momencie. Jedna osoba mogła przecież zalogować się na kilku różnych kontach.

Nie zmienia to jednak faktu, że wynik Forzy Horizon 5 naprawdę robi wrażenie.

Sporą cegiełkę do tego mógła jednak dołożyć obecność gry w Xbox Game Pass, który oferuje dostęp na pierwsze parę miesięcy za kilka złotych. Okres promocyjny części graczy mógł upłynąć w trakcie zabawy w Forzie, co skłoniło ich do utworzenia nowego konta i ponownego skorzystania z promocji. Nie mamy jednak oczywiście dokładnych danych na ten temat, więc pozostaje pogratulować twórcom sukcesu.

Steam z kolejnym rekordem aktywności

Powody do radości ma też tworząca Steama firma Valve. Na platformie w jednym momencie było zalogowanych ponad 28 milionów użytkowników, co jest na ten moment rekordem. Przykładowo, w styczniu zeszłego roku odnotowano liczbę 25,5 miliona osób w szczytowym momencie. Co więcej, nie jest wcale powiedziane, że do końca miesiąca nie zobaczymy kolejnego rekordu.

Jak widać, póki co walka ze Steamem idzie innym sklepom dość przeciętnie. Dalej dla platformy Valve zarezerwowana jest pozycja lidera i narazie nic nie wskazuje, by miało się to szybko zmienić. Może jednak doczekamy się niedługo jakiegoś zaskoczenia – przecież powiedzieć, że branża gier jest niezwykle dynamiczna, to jak nic nie powiedzieć.