Disney Plus z reklamami. Nowy pakiet niedługo także w Europie
Disney Plus z reklamami w Polsce? Firma jest zadowolona z testów w Ameryce i będzie wprowadzać tańszy pakiet w Europie.

Disney Plus przypomina mi o tym, jak szybko mija czas. Pamiętam dokładnie, jak serwis był dopiero w fazie planowania, potem jego głośną premierę na świecie (w czasie której dowiedzieliśmy się, że Polska to nie świat) oraz kombinowanie, by poprzez VPN obejrzeć nowe odcinki Mandaloriana. Od powstania tej platformy minęły już prawie dwa lata, serwis czekają duże zmiany.
Disney Plus z reklamami
Bob Iger, CEO Disneya zapowiedział wprowadzenie tańszej wersji streamingu – z reklamami, na rynek europejski. Model testowano już w Stanach Zjednoczonych i jak widać, będzie on też dostępny w innych regionach świata. Tańsza wersja Disney Plus nazywana podstawową, kosztuje 7,99 USD miesięcznie. Wersja premium kosztuje 3 USD więcej. Poza reklamami, nowy pakiet proponuje jeszcze jedną niedogodność – mianowicie brak możliwości pobrania treści do oglądania offline.
Pakiet podstawowy dostępny jest już od pół roku w USA. Firma nie podaje statystyk tego, jak wiele osób zdecydowało się na tańszą wersję serwisu, natomiast zważywszy na decyzje Igera, można amerykański rynek uznać za udaną próbę generalną. Zapowiedzi dotyczące rozszerzenia regionalnego są lakoniczne. CEO Disney’a użył ogólnego hasła rynek europejski, choć mówi się, że podobnie jak z premierą samego serwisu na pierwszy ogień pójdzie zachodnia część Starego Kontynentu. Najprawdopodobniej polscy konsumenci będą musieli uzbroić się w cierpliwość.
Disney Plus — ambitny projekt
Tańsza wersja streamingu od Myszki Miki wydaje się panicznym ruchem, natomiast wszystkie statystyki potwierdzają stabilny rozwój platformy. Aktualnie ponad 161,8 miliona osób skusiło się na wykupienie abonamentu Disney Plus. Firma planuje w 2026 roku posiadać więcej użytkowników niż aktualny gigant – Netflix. Zważywszy, że swój wcześniejszy plan pięcioletni zrealizowali w ciągu kilku miesięcy, można patrzeć na te zapowiedzi jak na realny projekt.
Co prawda, w tym miesiącu Disney Plus zaliczył stratę 4 mln użytkowników, natomiast związane jest to ze spadkiem popularności Disney Plus Hotstar — usługi ekskluzywnej dla Azji środkowej, „normalna” wersja serwisu zalicza stabilny wzrost zainteresowania. Pozostaje pytanie jak spadek jakości MCU wpłynie na platformę, ale to temat na inny artykuł.