Można śmiało powiedzieć, że BLIK to jedna z kolejnych technologicznych perełek wprost z Polski. Usługa została wprowadzona w niecałe 5 lat temu, ale od początku cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Od tamtej pory BLIK stał się jednym z wiodących sposobów internetowych płatności.

Takie zainteresowanie przełożyło się na statystyki. Według najnowszego raportu BLIK w 2021 roku bił rekordy popularności. Użytkownicy wykonali prawie ćwierć miliarda transakcji tylko w ostatnim kwartale 2021, a w całym rok była to liczba 763 milionów. Panująca od dwóch lat pandemia sprzyja zapewne takim wynikom, bo wzrost udziałów ecommerce w handlu jest równie spory.

BLIK dominuje – ponad 10 mln aktywnych użytkowników

Usługa dostępna jest w coraz większej liczbie banków, a warto zaznaczyć, że na początku w 2015 roku na taką funkcję zdecydowała się zaledwie szóstka podmiotów. Teraz z BLIKA mogą korzystać wszyscy, którzy mają aplikacją mobilną jednego z banków: Alior Banku, Banku Millennium, Santander Bank Polska, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego, Getin Banku, Noble Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Banku Pekao S.A., Spółdzielczej Grupy Bankowej, Banku BPS, Nest Banku, Banku Pocztowego, BS Brodnicy oraz Banku Ochrony Środowiska S.A.

R E K L A M A

blik raport

Olbrzymia liczba transakcji to nie jedyne osiągnięcie BLIKA w 2021 roku. Usługa odnotowała ponad 10 milionów aktywnych użytkowników na koniec minionego roku. Dało to łączną wartość transakcji 103 miliardów złotych. Warto zaznaczyć, że ubiegły rok to również rok wprowadzenia płatności zbliżeniowych BLIK, ale opcja ta dostępna jest na razie w 6 bankach.

Użytkowników przyciąga głównie prostota obsługi BLIKA, a także szybkość wykonywanych transakcji. Oprócz standardowego płacenia za zakupy w internecie, BLIK daje możliwość szybkich przelewów na numer telefonu. Z doświadczenia wiem, że opcja ta jest popularna szczególnie wśród młodzieży.

blik raport 1

Jedna trzecia dorosłych Polaków aktywnie korzysta z BLIKA, to duże osiągnięcie po 7 latach od startu systemu. W dalszym ciągu widzimy duży potencjał do wzrostu na polskim rynku. W naszym systemie jest zarejestrowanych ponad 21 mln aplikacji bankowych, Chcemy, aby niemal każdy użytkownik bankowości mobilnej w Polsce korzystał w wygody sposób z BLIKA.

– mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Pozostaje nam trzymać kciuki za ten polski wynalazek i życzyć firmie rozwoju i wdrażania kolejnych, ciekawych funkcji.


Posłuchaj nas!