Google oficjalnie potwierdziło, że sierpniowy Core Update ich algorytmu w wynikach wyszukiwania dobiegł właśnie końca.
Aktualizacja algorytmu wyszukiwarki została ogłoszona 15 sierpnia. W założeniach miała potrwać do miesiąca, ale Google uporało się dużo szybciej, informując o zakończeniu zmian sierpniowych już 3 września.
Zmiany w praktyce mają dotyczyć jakości serwowanych wyników, ku uciesze użytkowników i często ku zmartwieniu branży SEO. Prawdy się oczywiście nie dowiemy w detalach, całość to raczej PRowa papka. Nic jednak dziwnego, w końcu działanie algorytmu, to pilnie strzeżona tajemnica i know-how firmy.
This roll-out is now complete.
— Google Search Central (@googlesearchc) September 3, 2024
Z ciekawostek jednak, sam John Muller przyznał, że sierpniowy Core update ma także wpływ na wyniki serwowane przez AI bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Mowa tu oczywiście o SGE (Search Generative Experience, które budzi tak wiele emocji, o którym pisałem kilka miesięcy temu).
Z naszych obserwacji, możemy z dużą dokładnością stwierdzić, kiedy Google serwuje zmiany w algorytmach, bo pojawia się na dailyweb efekt spuszczonych kagańców. Nagle otrzymujemy mnogi ruch na kilkunastu artykułach na raz, powodując zwiększenie ruchu o kilkaset procent, w skali dziennej. Kiedy ruch znika, wiemy, że aktualizacja Google się zbliża do końca. Sporo krwi nam Google zepsuło, sporo o tym pisałem, ale niestety dalej nie znamy przyczyn takich objawów i okoliczności i chyba się z tym już pogodziliśmy.
W sumie trochę się zeszło, odkąd walczymy z przywróceniem ruchu na DailyWeb od feralnego update algorytmu Google z grudnia 2020. Niegdyś ruch na poziomie miliona sesji, a od dwóch lat koszmarne spadki. Google najpewniej obdarzył nas Shadow Banem, a my od niespełna 2 lat bezskutecznie szukamy przyczyny. Postanowiłem podzielić się z Wami naszymi doświadczeniami, zmianami, eksperymentami i procesu poszukiwania przyczyny, tak by wszyscy, którzy znaleźli się w podobnej sytuacji, mogli wyciągnąć z tego coś dla siebie. To będzie mini cykl, zacznijmy jednak od prologu i tego co się właściwie wydarzyło i co przez ostatnie, prawie 2 lata zrobiliśmy, by powrócić, dalej bezskutecznie. /źródło: Dostaliśmy „Shadow Bana” od Google i od niemal 2 lat szukamy powodu – Prolog #1
Jeśli Twoja strona oberwała po tej aktualizacji, Google udostępnia dedykowaną stronę, która w założeniach ma pomóc Ci zrozumieć, co się wydarzyło. Znajdziecie tam sporo informacji (bardzo ogólnych, nic konkretnego) i pomimo ich dość mało praktycznego charakteru, może zainspirujecie się tym, co należy poprawić/zmienić.