17.11.2022 9:00 | Aktualizacja: 11.01.2024 10:53

Nowości z EICMA 2022 (część 4) – skuter crossover, motocykl na plażę, karbonowy rower oraz mikrosamochód

Przed Wami 4 artykuł opisujący nowości z targów EICMA 2022 w Mediolanie. Tym razem będzie dość różnorodnie, wśród nowości jest motocykl, sportowy skuter, rower i mikrosamochód.

biro 02

EICMA to jedne z najstarszych targów motoryzacyjnych, które z przerwami odbywają się od 1914 roku. To też jedne z największych i najbardziej liczących się dla branży. W edycji 2022 do Mediolanu przyjechało ponad 1300 producentów z ponad 45 krajów. Wszystkie artykuły związane z tym wydarzeniem znajdziecie pod tagiem EICMA i EICMA 2022.

EICMA 2022 nowości #4

To już 4 artykuł z tej serii, a wydaje mi się, że jestem dopiero w połowie i mam jeszcze do zrealizowania sporo materiału. W tej odsłonie zobaczycie bardzo ciekawe podejście do tematu skutera, lekki motocykl idealny na krótkie wypady oraz wyjątkowy rower.

FELO FW-06

FELO to firma z Chin, która jest stworzona z pasjonatów i inżynierów. To ten tym ludzi, którzy nie tylko tworzy motocykle, ale kocha na nich jeździć. Mogliście się już spotkać z logo firmy w postaci radosnego królika — w końcu firma ma powiązania z zespołem Gresini Racing, które startuje w MotoGP oraz nowej formule elektrycznych wyścigów MotoE.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

FELO FW-06 to jeden z dwóch modeli przywiezionych na targi. Drugi to elektryczny motocykl dla maluchów o symbolu FW-03. FW-06 charakteryzuje się niecodzienną formą, którą nazywa się obecnie crossoverem.

6e248535ca6346bc869b87e229675676 scaled FELO FW-06

Ten skuter nie przypomina mieszczucha, widać tutaj pazur i sportowe emocje. Wraz z agresywnym wyglądam, w parze idą też osiągi – 10 kW (13,6 KM) silnik pozwala rozpędzić się do 110 m/h. Bateria FELO pozwoli natomiast na aż 140 km zasięgu.

Oficjalna strona FELO

Źródło: Strona EICMA

Brixton Layback

Ktoś kiedyś napisał, że Brixton Motorcycles to brytyjsko brzmiąca marka należąca do Austriaków, która produkuje sprzęt w Chinach. Mimo że to prawda, to wydaje się to brzmieć trochę źle. Firma już nie raz udowodniła, że w tym przedziale cenowych trudno o coś lepszego. Ma też w ofercie naprawdę sporo ciekawych modeli spalinowych. Teraz na targi EICMA przywiozła spalinowy motocykl ADV oraz elektryczny motocykl, dedykowany miłośnikom aktywnego odpoczynku.

Brixton Layback

Brixton Layback to model, który odnosi się do kultury surferów. Oczywiście nie trzeba szukać fal Teahupo’o, by z niego korzystać. Świetnie nada się do innych zastosowań. Jego zrelaksowana pozycja na pewno pozwoli odpocząć po pracy i pojechać w ulubione miejsce. Projekt Laybacka to wspólna praca Brixton i studia RiDE z Salzburga (współpracują również z Bromptonem, A-TO oraz Malaguti). Niestety nie znamy jeszcze detali i parametrów motocykla – miał on gorącą premierę właśnie na EICMA 2022. Podoba nam się jednak tak bardzo, że będziemy na nie czekać.

Oficjalna strona Brixton Motorcycles

Źródło: Strona EICMA

Estrima Birò

Estrima Birò to mikrokar włoskiej firmy, która siedzibę ma w Pardenone. Właściwie do dość dobrze znana firma, której pojazdy można spotkać również na naszych drogach. Są znacznie mniejsze i znacznie tańsze od pojazdów takich firm jak Axiom czy Lieger.

Biro

Na targi EICMA Estrima przywiozła najnowszą wersję modelu Birò. Dalej jest on tak mały, że zajmuje tylko 2 metry kwadratowe powierzchni. Ma wymiary 111 cm szerokości i 179 cm długości. Co więc się zmieniło? Birò zyskał odświeżony bardziej nowoczesny wygląd. Dodatkowo ma przearanżowane wnętrze, dzięki czemu jest obszerniejszy. Ma też większy o 200% bagażnik — teraz to 122 litry lub nawet 308 w wersji Birò Big.

Biro

Pojazd można konfigurować i zamawiać w wielu wersjach i pakietach. Silnik ma moc 3.3 kW (4.5 KM). Pozwala to na osiągnięcie prędkości 45 km/h. Jest też wersja Bolt, która ma mocniejsze silniki i rozpędza się do 60 km/h. Estrima Birò oferuje swój pojazd z dwoma rodzajami akumulatora wymiennym i przenośnym (zasięg 55 km) oraz zintegrowanym (zasięg 100 km).

biro

Oficjalna strona Estrima Birò

Źródło: Strona EICMA.

Urtopia

O tym rowerze było naprawdę głośno jeszcze kilka miesięcy temu. Kampania finansowania społecznego była niesamowitym sukcesem. Zdecydowanie Urtopia zasługuje na oddzielny artykuł, sam nie wiem czemu, nigdy go nie zrealizowałem.

Urtopia

Urtopia to nowa marka, pochodząca z chin. Ma jednak kilka biur na całym świecie — dla nas najbliższe będzie to znajdujące się w Niemczech. Teraz gdy firma działa już jako stabilny producent, postanowiła przywieść swój rower na targi w Mediolanie.

Urtopia

Nazwa Urtopia to połączenie słów urban oraz utopia. To dużo mówi o charakterze tego elektryka. Miejski model waży poniżej 15 kg. Wagę taką udało się uzyskać dzięki ramie z włókna węglowego. Urtopia charakteryzuje się też łącznością ze smartfonem, modułem antykradzieżowym i GPS, łączność GSM, głośniki BT (można odtwarzać własną muzykę) oraz asystentem głosowym z AI.

Urtopia

Silnik w tylnym kole ma 250 W mocy oraz 35 Nm momentu obrotowego. Bateria 360 Wh pozwoli na przejechanie od 50 do 130 km w zależności od wybranego trybu jazdy (dostępnych jest 5).

Oficjalna strona Urtopia

Źródło: Strona EICMA