Nie da się nie zauważyć, że świat motocyklistów jest znacznie łaskawszy i lepiej nastawiony na elektryfikacje ryku. Nic dziwnego, to ludzie świadomi wad pojazdów spalinowych — to dla nich stworzony został Untitled Motorcycles UMC-063 XP ZERO.

Pierwsze motocykle pojawiły się na drogach prawie 140 lat temu. Dziś producenci wiedzą, że muszą się zmierzyć z kresem swoich możliwości. Konstrukcja motocyklu ma swoje korzenie w prostym patencie — rowerze biegowym z dołożonym silnikiem. Genialnie prosty patent odciska jednak swoje piętno prawie 140 lat później — walka o przyspieszenie i moc staje się coraz cięższa. Nadzieją jest rozwój elektromobilności i stworzenie pojemnych, lekkich baterii. W ten świat dobrze przedstawili nam projektanci z Untitled Motorcycles

Motocykl bez nazwy, ale za to z wielkim sercem

Untitled Motorcycles (UMC) to firma założona przez fascynatów w 2010 roku. Ich wspaniałe, customowe konstrukcję z miejsca zachwyciły świat. Zaledwie po 3 latach udało im się trafić na karty kultowej książki Ride, napisanej przez Chrisa Huntera a wydanej przez fantastyczne wydawnictwo gestalten.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Hugo Eccles to jeden z założycieli i twarz firmy. Pracował dla największych firm — Nike, TAG Heuer, LG, Honda oraz Ford. Jego talent doceniono honorując ich maszyny, dziesiątkami nagród, setkami publikacji w najlepszych magazynach. Maszyny od UMC mogliście też widzieć w dużych produkcjach filmowych czy popularnych programach motoryzacyjnych jak, chociażby Jay Leno’s Garage.

Untitled Motorcycles

UMC buduje motocykle namówienie indywidualne, współpracuje też z takimi markami jak Ducati, Triumph, Moto Guzzi, Yamaha i Zero. Tworzy również projekty dla znanych marek jak Barbour.

Untitled Motorcycles UMC-063 XP ZERO redefinicja motocykla

Untitled Motorcycles UMC-063 XP ZERO to motocykl, który wprowadza fanów w elektryzujący świat motocykli elektrycznych. To zapowiedz przyszłości i manifest, który wymyka się oczekiwaniom i odrzuca znane nam koncepcje i wartości. To projekt, który stworzono z niezwykłą dbałością o szczegóły, bez kompromisów oraz łączący piękny design, oraz nowoczesne funkcje.

Untitled Motorcycles

Jeśli już nacieszyliście oko formą, pora na szczegóły projektu. Zasadniczo Untitled Motorcycles UMC-063 XP ZERO zbudowany został przy wykorzystaniu akumulatorów i jednostki napędowej z motocykla ZERO.

Untitled Motorcycles

Taka jednostka zapewnia moc 82 kW (112 KM) i moment obrotowy 190 Nm i pozwala się rozpędzić do setki w 3.6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Akumulator zastosowany w motocyklu ma pojemność 15 kWh (możliwy upgrade do 17.3 kWh). Pozwoli to na zasięg od 130 do nawet 300 km, w zależności od wybranego trybu i sposobu jazdy. Motocykl waży w tej konfiguracji 218 kg.

Untitled Motorcycles

Producenci chwalą się, że udało im się stworzyć motocykl, ważący mniej niż Ducati 998 XR i wytwarzający prawie dwukrotnie większy moment obrotowy niż Ducati Panigale V4R i który przyśpiesza szybciej niż kultowe Ferrari F40 (chociaż moim zdaniem bardziej adekwatnym byłoby porównanie do Audi RS7).

Untitled Motorcycles

Motocykl ma też sporo do zaoferowania w warstwie technicznej – customowe, personalizowane pod klienta zawieszenie, hamulce i ramę oraz kolorowy wyświetlacz z systemem infotainments i łącznością ze smartfonem, który może dostosować parametry silnika do potrzeb i umiejętności kierowcy. Jest tu też stworzone indywidualnie, piękne oświetlenie LED. Co więcej, motocykl posiada homologacje i jest w pełni legalny.

Untitled Motorcycles

Dostępność tego modelu jest ograniczona przez indywidualne zamówienie i kwestionariusz budowy. Niestety nie znamy ceny, ale wiemy, że to nie będzie tania zabawka. Nawet oryginalny ZERO, z którego potrzebne są podzespoły to koszt około 100,000 PLN!

Untitled Motorcycles

Nie mniej, mimo ceny, kolokwialnie to ujmując — jeździłbym, jeździłbym i to jak!

Więcej informacji na stronie United Motorcycles.