Tak jak obiecywałem — przed Wami kolejny artykuł z cyklu tych opisujących elektryczne nowości z targów EICMA 2022 w Mediolanie. W tym wydaniu 4 nowości w większości dla miłośników miejskiego transportu.

EICMA to jedne z najstarszych targów motoryzacyjnych, które z przerwami odbywają się od 1914 roku. To też jedne z największych i najbardziej liczących się dla branży. W edycji 2022 do Mediolanu przyjechało ponad 1300 producentów z ponad 45 krajów. Wszystkie artykuły związane z tym wydarzeniem znajdziecie pod tagiem EICMA i EICMA 2022. Polecam też pierwszy artykuł z tej serii oraz materiał o terenowym CAKE Bukk.

EICMA 2022 nowości #3

W tym artykule, tak jak wspominałem, znajdzie się coś dla miłośników miejskiego, szybkiego transportu. Mowa oczywiście o elektrycznym skuterach. Będzie też, o czym naprawdę wyjątkowym — elektrycznym rowerze typu gravel. Wszystko to wskazuje, że i elektryczne skutery i gravele muszą cieszyć się popularnością.

VENT e-gravel FRONTIER

VENT to włoska marka rowerowa, która ma sporą rzeszę fanów związanych z popularnym ostatnio kolarstwem romantycznym. Mimo to firma szybko upatrzyła swoją szansę w branży rowerów elektrycznych. Ma już na koncie kilka ciekawych modeli, ale do Mediolanu przywieziono coś naprawdę wyjątkowego.

VENT egravel Frontier

Bo chyba nie ma przesady w tym, że wyjątkowym nazywam rower gravelowy z pełnym zawieszeniem, bezprzewodową grupą przerzutek od SRAM i silnikiem w tylnym kole od FSA. W zasadzie już sam silnik od FSA przyciąga uwagę, to naprawdę gorąca nowość, której nie miałem czasu się przyjrzeć — a tu występuje już komercyjnie.

VENT egravel Frontier

Więcej informacji na stronie VENT

Źródło: Strona EICMA

Fantic Electric

Fantic to włoska firma, która już od 1969 roku produkuje motocykle. Jej główną specjalizacją są modele crosowe i enduro, tworzone z myślą o motosporcie oraz turystyce. Od kilku lat firma poszerza paletę modeli, tworząc też bardzo ciekawe konstrukcje. Sporo wysiłku wkłada też w branżę rowerową — od dawna oferuje też rowery elektryczne.

Fantic Electric

W zeszłym roku na targach EICMA pokazano koncept elektrycznego skutera. Teraz prezentowa jest jego ostateczna, gotowa do produkcji wersja. Fantic Electric to miejski skuter został wyposażony w falownik i silnik firmy E-Power. Firma ta to byt stworzony przez dwie inne firmy Dellorto i Energica. Legitymuje się on mocą 4 kW i montowany jest w zakładach Motori Minarelli w Bolonii. W skuterze znalazło się miejsce dla dwóch wymiennych akumulatorów o pojemności 2.2 kWh każdy. Skuter może poruszać się do 45 km/h na jednym akumulatorze i do 65 km/h, gdy umieszczone są w nim dwa. Zasięg wyniesie ponad 100 km na jednym ładowaniu przy użytkowaniu dwóch akumulatorów. Waga samego Fantic Electric to jedynie 67 kg. Każda z baterii to dodatkowe 12 kg. To całkiem nieźle!

Fantic Electric

Dodatkowo na targi przywieziono również inne motocykle firmy (te spalinowe) oraz kilka innych pojazdów jak oferowany komercyjnie, rower typu moped o nazwie ISSIMO.

Oficjalna strona Fantic.

Źródło: Strona EICMA.

Ecooter E5 oraz E3

Ecooter to hiszpańska firma, która korzysta z boomu na elektryczne skutery. Ma w swojej ofercie już kilka modeli. Obecny na targach włoski importer Italy2Volt – sprowadził kilka ciekawych modeli na targi, aby każdy mógł się im przyjrzeć.

Ecooter

Ecooter E5

Ecooter E5

Ecooter E3 to następca modelu E2. Będzie dostępny już w przyszłym roku i zaoferuje cechy znane z poprzedniego modelu, czyli wygodną, lekką i zwrotną konstrukcję. W przypadku modelu E3 mówimy jednak o skuterze kategorii L3e (125 cc). E3 będzie dysponowała mocą 7 kW (10 KM) i podwójnym akumulatorem 2.2 kW — pozwoli to rozpędzić się do 95 km/h.

Ecooter E5

Ecooter E5

Ecooter E5 to model znacznie bardziej zaawansowany. Dysponuje mocą 8 kW (11 KM) oraz dwoma akumulatorami 2,9 kWh — co ma pozwolić na zasięg około 150 km. Każdy z nich waży 15 kg. Sam skuter netto waży 109 kg. Rozpędza się do 103 km/h. Na kierownicy znalazło się miejsce dla 7-calowego wyświetlacza informacyjnego. Model ten oferuje również prawdziwy ABS.

Oficjalna strona Ecooter

Źródło: Strona EICMA.

WOW 775 oraz 774

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

WOW to kolejna, nowa marka skuterów z Włoch. W ofercie ma dwa modele, które różnią się kategorią — model 775 to odpowiednik 125 cc. Model 774 to bliźniaczy model, ale w wersji odpowiadającej 45 cc. Obie wersje mają kilka zalet, które wyróżniają je spośród konkurencji. Mowa tu o 16-calowych kołach, ładowarce USB (10 W), schowku pod siedzeniem o pojemności aż 50 litrów, wymiennych akumulatorach oraz systemie rekuperacji energii. Dodatkowo skutery te posiadają 3 tryby jazdy i dodatkowo wsteczny bieg. Co więcej, możliwe jest zdalne uruchomienie skutera i dostęp do schowka.

WOW 775 WoW 53

WOW 775 odpowiadający spalinowej wersji 125 cc posiada baterię o pojemności 3 kWh. Silnik ma moc 5 kW (6.8 KM), co pozwala na rozpędzenie się do 85 km/h. Zasięg tego modelu wynosi 95 kilometrów na jednym ładowaniu. Model 774 ma silnik słabszy o 1 kW i prędkość ograniczoną do 45 km/h. Dysponuje za to systemem podwójnej baterii — standardowa ma 2.3 kWh a dodatkowa 3 kWh. Pozwala to na przejechanie odpowiednio 80 km i z dodatkową 110 km.

Oficjalna strona producenta.

Źródło: EICMA