Bardzo miło mi ogłosić, że mamy nowego człowieka u sterów DailyWeb. Do naszego zespołu dołączył Marcin Karbowiak, który będzie pełnił u nas rolę Redaktora Prowadzącego i tym samym Wydawcy.
Marcin Karbowiak to persona, która z pewnością nie jest anonimowa w świecie polskiego mobile. Marcin swoje wieloletnie doświadczenie zdobywał, chociażby w takich serwisach jak PurePC czy gsmManiak, tworząc i wydając content nie tylko związany ze światem smartfonów. Na DailyWeb jego rola będzie szersza, bo będzie pełnił rolę redaktora prowadzącego i wydawcym w jednym. W dużym skrócie będzie odpowiedzialny za część contentową DailyWeb. Będzie decydował o strategii serwisu, poruszanej tematyce, a także oczywiście o formie i kształcie. Ogromnie cieszę się na tę współpracę, bo jestem przekonany, że nie jest nam nic tak potrzebne, jak właśnie świeże spojrzenie na nasz serwis.
DailyWeb – idzie nowe
Marcin Karbowiak – dziennikarz technologiczny, redaktor, wydawca. Od przeszło 10 lat tworzy teksty na potrzeby publikacji internetowych, testuje elektronikę użytkową oraz zarządza projektami wydawniczymi. Fan usług Google, ewangelista ekosystemu Apple. Prywatnie – miłośnik kettli, wyznawca filozofii StrongFirst.
Oczywiście ja nigdzie się nie wybieram, będę Marcina aktywnie wspierał, ale skupiał się na technikaliach, pisaniu, SEO i współpracach z naszymi partnerami. Marcin będzie mógł realizować swój pomysł na serwis, a głowę ma pełną pomysłów, więc będzie się sporo działo, przede wszystkim w kontekście formy i kształtu naszych tekstów. To w praktyce oznacza wiele rzeczy, ale najważniejszym aspektem będzie absolutnie inne podejście do tego, w jaki sposób będziemy pisać.
Ostatnie 2 lata nie były łaskawe dla DailyWeb. Oberwaliśmy algorytmem Google, który spowodował, że nasz ruch z Google News został mocno ograniczony. W efekcie z ruchu na poziomie 500k – 1mln ruch nam spadł do poziomu 100-250k miesięcznie. Przez ten czas konsultowaliśmy sprawę z wieloma doświadczonymi indywidualnościami świata SEO i prócz technicznych poprawek, które wdrożyliśmy, pozostało nam właściwie wywrócenie podejścia do contentu, wszystko w myśl E-A-T. To właśnie na ten aspekt będziemy mocno stawiać.
E-A-T to akronim od Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness, czyli trzech wskaźników jakościowych witryny.
To w praktyce może oznaczać, że zmieni się nieco to, co widzicie na stronie głównej. Główna idea, która nam będzie przyświecać, to jakość ponad ilość. Chcemy także wrócić nieco bardziej do korzeni – poradników, bardziej wyczerpujących treści. Koniec pogoni za Google News, który autentycznie niewiele nam daje, pójdziemy w treści, które będą się odróżniać od tego co widzicie w swoich czytnikach RSS. Chcemy wyjść z pułapki pogoni za cyferkami, która nam pozostała, gdy byliśmy na górce ruchu generowanego przez Google News.
Prócz ogromnego nacisku na content, mamy też kilka nowości, a jedna z nich pojawi się jeszcze w czerwcu. Będzie to nasz wkład w społeczność technologiczną i udostępnimy w postaci osobnej strony internetowej to, w czym wydaje nam się, jesteśmy całkiem nieźle. Projekt absolutnie niekomercyjny, myślę, że przypadnie Wam do gustu.
Tymczasem gorąco przywitajcie Marcina, a pierwsze zmiany zaczniecie najpewniej zauważać już w przyszłym tygodniu.
Psst. Przypominam także, że dalej rekrutujemy do DailyWeb i Rozładowanych!