Zapowiadana pod koniec zeszłego roku funkcja śledzenia paczki za pomocą poczty elektronicznej Gmail, właśnie ujrzała światło dzienne. Ciekawa nowość Google, zwłaszcza dla miłośników zakupów online, którzy gubią się w swoich zamówieniach i statusach dostaw. To prawdziwy koniec z przeszukiwaniem skrzynki mailowej w poszukiwaniu numeru zamówienia.
Google umożliwia już szerszej grupie użytkowników korzystanie z funkcji śledzenia swoich przesyłek. Ogłoszona w listopadzie funkcja nie była wcześniej dostępna globalnie, a obecnie korzystać z niej można tylko w aplikacjach Android i iOS. Całkiem ciekawy pomysł, który pod samym mailem z informacją o zakupie będzie wyświetlał status przesyłki. Zaoszczędzi to sporo czasu na poszukiwanie informacji o statusie przesyłki i pozwoli kilkoma kliknięciami sprawdzić, kiedy dotrze nasze zamówienie.
Jak włączyć śledzenie przesyłki w Google Gmail?
Obecnie funkcja ta dostępna jest tylko na platformach Android i iOS, ale jak zapewnia Google, niedługo pojawi się także w wersji przeglądarkowej. Na niektórych kontach już pojawiła się opcja „Przesyłka” w ustawieniach w zakładce „Ogólne”, którą można włączyć. Dzięki temu pod mailem powiązanym z danym zakupem będzie wyświetlany status zamówienia. Poniżej oficjalne materiały prezentujące tę funkcję na blogu Google.
Zakupy e-commerce jeszcze inteligentniejsze
Trzeba przyznać, że Google w wymyślaniu uproszczeń w zakupach online nie ma sobie równych. Po umożliwieniu kupowania prosto z grafik, przez bezpłatne produkty z zakładki „Zakupy”, aż po inteligentne podpowiedzi w Gmailu. Wprowadzenie informacji o statusie przesyłki w mailu ma dużo sensu, w końcu każdemu zdarzyło się gorączkowo przeszukiwać skrzynkę w poszukiwaniu numeru zamówienia, śledzenia przesyłki na stronie kuriera czy potwierdzenia nadania.
Jednocześnie tak maksymalne uproszczenie w zakupach online pociągnie za sobą bardziej kompulsywne i jeszcze mniej przemyślane transakcje. W końcu okazało się, że sam proces zakupowy jest dla naszego mózgu o wiele przyjemniejszy niż sam moment odebrania przesyłki. Teraz z nową funkcją Gmaila być może sprawi, że zaczniemy sięgać coraz chętniej po rozmaite produkty online, skoro ich śledzenie będzie jeszcze wygodniejsze.
Nowa funkcja oznaczania przesyłek została ogłoszona tuż przed świętami, mając wesprzeć użytkowników w łatwiejszym i mniej stresującym procesie poszukiwania i zamawiania prezentów świątecznych. Z pewnością ta zmiana będzie także ogromną wartością dodaną dla marketerów, którzy namiętnie śledzą procesy zakupowe w e-commerce.
ChatGPT zmierzy się z Baidu. Chińska wyszukiwarka ogłosi w marcu własny pomysł na wykorzystanie AI