Nominacje do App Store Award 2024 zostały przyznane! Apple wczoraj ogłosił listę 45 finalistów.
App Store Award 2024 to nagroda przyznawana przez redaktorów App Store od 2020 roku. Po raz czwarty Apple ogłosił finalistów różnych kategorii, w tym najlepszych aplikacji i gier na iOS, iPadOS, macOS i watchOS. W tym roku doszła jeszcze jedna kategoria – Apple Vision Pro.
Stąd też wynika większa liczba wyróżnionych aplikacji. W zeszłym roku przyznano 40 nominacji, a ogłoszenie ich miało miejsce nieco wcześniej, bo 14.11.2023 roku. Można więc wnioskować, że konkurencja była zażarta, skoro jury potrzebowały więcej czasu niż zazwyczaj.
App Store Award 2024 – lista finalistów
Wyróżnienia zostały przyznane w 12 kategoriach (więcej o dwie niż rok temu: gry oraz aplikacje na Apple Vision Pro) tytułom, które cechują się doskonałą jakością, innowacyjnością i wyjątkowymi rozwiązaniami technicznymi. Wczoraj poznaliśmy zacne grono finalistów. Zwycięzców w poszczególnych kategoriach poznamy za parę tygodni. A oto wszyscy nominowani.
Aplikacja roku na iPhone’a
- Kino – za zmienianie codzienności w kinowe arcydzieło.
- Runna – za oferowanie biegaczom, niezależnie od ich poziomu zaawansowania, planów treningowych dopasowanych do ich potrzeb.
- Tripsy – za pomoc w sprawnym i bezstresowym podróżowaniu.
Gra roku na iPhone’a
- AFK Journey – za tworzenie urzekających światów fantasy i możliwość prowadzenia efektownych bitew.
- The WereCleaner – za komiczną, a zarazem kreatywną fabułę.
- Zenless Zone Zero – za wciągającą i pełną akcji rozgrywkę.
Aplikacja roku na iPada
- Bluey: Let’s Play – za urocze postacie i rozrywkę dla całej rodziny.
- Moises – za narzędzia AI, które otwierają przed muzykami nowe możliwości.
- Procreate Dreams – za pomoc w tworzeniu porywających animacji.
Gra roku na iPada
- Assassin’s Creed Mirage – za zabieranie graczy w pełną przygód podróż osnutą wokół wspaniałej historii.
- Disney Speedstorm – za ekscytujące wyścigi w najwyższych prędkościach.
- Squad Busters – za połączenie emocjonującej rywalizacji z przyjazną, wciągającą zabawą.
Gra roku w Apple Arcade
- Balatro+ – za stworzenie emocjonującej i jedynej w swoim rodzaju gry karcianej.
- Outlanders 2 – za rozkochanie w sobie graczy odświeżoną grafiką i pomysłowymi poziomami.
- Sonic Dream Team – za pokazanie nowych przygód znanych i lubianych postaci.
Aplikacja roku na Maca
- Adobe Lightroom – za rozbudowanie procesu edycji zdjęć o funkcje oparte na AI.
- OmniFocus 4 – za pomoc w skupieniu uwagi dzięki uproszczeniu zarządzania zadaniami.
- Shapr3D – za zrewolucjonizowanie pracy opartej na projektowaniu w 3D.
Gra roku na Maca
- Frostpunk 2 – za świeży powiew wniesiony w świat gier polegających na budowaniu miast.
- Stray – za stworzenie mrocznego świata, w którym jest miejsce na tajemnicę i dobrą zabawę.
- Thank Goodness You’re Here! – za humor i absurd, które serwowane są graczom non stop.
Aplikacja roku na Apple Watch
- LookUp – za wzbogacanie słownictwa dzięki udostępnianym codziennie definicjom.
- Lumy – za pomoc w życiu z rytmem słońca i księżyca.
- Watch to 5K – za wspieranie biegaczy na każdym etapie, aż po linię mety.
Deweloperzy mogą teraz ubiegać się u Apple o wyróżnienie w App Store
Aplikacja roku na Apple Vision Pro
- JigSpace – za umożliwienie użytkownikom łatwego oglądania modeli w 3D i rzeczywistości rozszerzonej.
- NBA – za kreowanie trendów dotyczących tego, jak fani będą w przyszłości oglądać ulubione sporty.
- What If…? An Immersive Story – za zaproszenie graczy do doświadczenia uniwersum Marvela w nowy sposób.
Gra roku na Apple Vision Pro
- Loóna – za dopracowane, relaksujące zadania, które pomagają się odprężyć.
- THRASHER – za innowacyjne narzędzia, które pozwalają na płynne sterowanie, i hipnotyczne przedstawienie świata istot pozaziemskich.
- Vacation Simulator – za zabieranie graczy do miejsc, w których czeka na nich masa ciekawych postaci i jeszcze ciekawszych aktywności.
Aplikacja roku na Apple TV
- DROPOUT – za bycie niekończącym się źródłem śmiechu i dobrej zabawy.
- F1 TV – za przenoszenie fanów wprost za kierownicę samochodu wyścigowego.
- Zoom – za innowacyjne sposoby na komunikację grupową.
Wpływ na kulturę
- Arco – za pozwolenie użytkownikom na kształtowanie własnej historii.
- The Bear – za uczynienie z zasypiania relaksującego i interaktywnego doświadczenia.
- BetterSleep – za pomaganie użytkownikom w tym, by spali – i czuli się – lepiej.
- Brawl Stars – za pełną akcji rozrywkę dawkowaną małymi porcjami.
- DailyArt – za przybliżanie dzieł sztuki w rozbudzający ciekawość sposób.
- Do You Really Want to Know 2 – za walkę z błędnymi przekonaniami na temat HIV prowadzoną za pomocą ujmującej, interaktywnej historii.
- EF Hello – za narzędzia do nauki języka wykorzystujące AI.
- NYT Games – za zapewnianie codziennej porcji rozrywki wszystkim generacjom miłośników łamigłówek.
- Oko – za sprawienie, że wszyscy mogą przechodzić przez ulicę łatwiej i bezpieczniej.
- Partiful – za ułatwianie organizacji spotkań towarzyskich i sprzyjanie budowaniu więzi i poczucia wspólnoty.
- Pinterest – za przedstawianie nowych, inspirujących pomysłów i nieskończonych możliwości.
- The Wreck – za intymną, poruszającą historię pokazaną w formie gry o kinowej jakości.