Od kilku tygodni świat żyje plotkami. Volkswagen i Tesla mają pokazać małe elektryki w przyjaznej cenie. Volkwagen ID. 2all właśnie wyprzedził Teslę

Ostatnimi czasy nie ma miesiąca, by producenci nie częstowali nas nowościami z ich elektrycznego portfolio. Widzimy wiele naprawdę imponujących samochodów, które są szybki, mocne i coraz to bardziej luksusowe. Wraz z tym rośnie ich cena. Zarówno Volkwagen jak i Tesla mają plan wprowadzić na rynek modele, które adresowane mają być do mniej zamożnego odbiorcy. To znacznie większe wyzwanie niż stworzenie po prostu szybkiego elektryka. Po wczorajszej premierze na prowadzenie wychodzi Volkswagen.

Volkswagen ID. 2all, czyli elektryk dla ludu

Zaprezentowany mały elektryk to coś, co wyróżnia się nie tylko na tle oferty samochodów ICE, ale również tych elektrycznych. Nic dziwnego, chyba tylko ID. Buzz robił na ogóle wrażenie, reszta pojazdów była zbyt zachowawcza, aby nie powiedzieć, że po prostu nudna. Musiało to chyba mieć wpływ na projekt nowego Volkswagen ID. 2all, bo przedstawiciele firmy zapowiedzieli, że to pierwszy model pokazujący nowy język projektowy firmy.

Volkswagen ID. 2all

Volkswagen ID. 2all to drugi 2 z 10 samochodów elektrycznych, które zaprezentuje firma do 2026 roku (pierwszym jest ID. 3 po liftingu). ID. 2all jest pojazdem w rozmiarze Volkswagena Polo, ale wewnątrz mamy poczuć się jak posiadacze większego Golfa. To wszystko za sprawą zmodyfikowanej platformy MEB Entry.

Volkswagen ID. 2all

Volkswagen ID. 2all

Volkswagen ID. 2all

Została ona dostosowana z myślą o produkcji samochodów niższym progu cenowym. Nie należy tego rozumieć jednak jako oferty z jakimiś brakami. To nadal ta sama platforma, która pozwala oferować ciekawe konfiguracje sprzętowe. W przypadku Volkswagen ID. 2all mowa tu o silniku o mocy 166 kW (226 KM) oraz zasięgowi do 450 km, oraz ładowaniu od 105 do 80% w 20 minut.

Volkswagen ID. 2all

Volkswagen ID. 2all

Volkswagen postanowił też zdemokratyzować wnętrze (dzięki opiniom o ID.3, o czym przeczytacie na zakończenie). Teraz jest ono podobnie jak w ID. 3 po lifcie dużo bardziej gościnne. Oferuje miękkie, ekologiczne materiały wykończeniowe, sporo przestrzeni oraz fizyczne przyciski do obsługi podstawowych funkcji jak oświetlenie i klimatyzacja.

Volkswagen ID. 2all

Zwiększono też rozmiar ekranów systemu infotainments, ich responsywność oraz dodano nowe funkcje jak planowanie podróży wraz z ładowaniem samochodu. VW zaproponuje też pakiety bezpieczeństwa i autonomii tak jak w pozostałych modelach. Nadal podkreślana tu jest wysoka jakość produkcji, nie ma mowy o niepotrzebnych oszczędnościach. Volkswagen ID. 2all ma również spory bagażnik, który ma pojemność 490 litrów. We wnętrzu znalazło się też sporo innych schowków jak te na laptopa w tylnych fotelach czy pod tylną kanapą.

Volkswagen ID. 2all

Volkswagen ID. 2all

Wygląd samochodu czerpie z przeszłości i dziedzictwa firmy. Nie trzeba być znawcą, żeby rozpoznać elementy innych pojazdów. Firma mówi też wprost — słupek boczny B, zaczerpnięto z pierwszej generacji Golfa. Volkswagen ID. 2all ma wejść na rynek w 2025 roku, producent dokłada starań, by cena tego pojazdu nie przekroczyła 25,000 EUR (117,000 PLN). Po wprowadzeniu tego modelu na rynek Volkswagen za cel obierze kolejny ambitny plan — stworzeniu małego samochodu w cenie poniżej 20,000 EUR.

Volkswagen ID. 2all

Volkswagen ID. 2all

Źródło: Volkswagen ID. 2all

Odświeżony Volkswagen ID. 3

Warto też tu wspomnieć o odświeżonej, nowej wersji Volkswagena ID. 3. To pierwszy model skonstruowany w pełni na elektrycznej platformie tego producenta. Nic więc dziwnego, że toczyły go wady wieku dziecięcego. Niestety było ich sporo, co skutecznie odstraszyło wielu potencjalnych kupców.

Volkswagen ID. 3

Teraz Volkswagen zapewnia, że wyciągnął wnioski oraz wysłuchał oczekiwań klientów. Nowy system jest dużo lepszy, bardziej responsywny. Wyeliminowano wcześniejsze bolączki oraz wprowadzono kilka nowych funkcji w tym planowanie podróży i wyświetlanie informacji o najbliższych ładowarkach Electric Vehicle Route Planner.

Volkswagen ID. 3

Poprawiana jakość to również zmiana we wnętrzu. Teraz wykonano je z bardziej miękkich materiałów. Dodatkowo posłużono się nowym w 70% przetworzonym, ekologicznym materiałem. Nada on przyjemnego charakteru.

Volkswagen ID. 3

Na koniec warto również wspomnieć o zmianie stylistyki pojazdu. Dzięki ostrzejszym bardziej agresywnym liniom zyskała również aerodynamika pojazdu. Do gamy dodano też nowe kolory nadwozia, w tym oliwkową zieleń jak na zdjęciu.

Źródło: Volkswagen.